اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی مراغه تأکید کرد

نقش خانواده در شکل‌گیری ازدواج موفق

فرمانده انتظامی مراغه بر نقش خانواده در شکل‌گیری ازدواج موفق تأکید کرد.

نقش خانواده در شکل‌گیری ازدواج موفق

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، عیسی هاتفی ظهر امروز در جمع مربیان آموزشی و دانشجویان دانشگاه مراغه، اظهار داشت: ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات خانوادگی باید در قالب و چارچوب خاص خود قرار گیرد.

فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: بعضی از خانواده‌ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند و دلیل‌شان هم این است که جوان هر کسی را که خودش انتخاب می‌کند می‌پذیرد و با او کنار می‌آید و اگر ما کسی را انتخاب کنیم مشکلات بعدی‌اش هم گریبان خودمان را می‌گیرد.

وی عنوان کرد: پدر و مادر باید همراه و مشاور جوان باشند و با استدلال و منطق وی را قانع کنند که انتخابش در ازدواج درست است یا نادرست که بی‌گمان جوان نیز آن را خواهد پذیرفت و ازدواج مقدمه تشکیل خانواده است.

هاتفی به آمارهای طلاق و بررسی علل و عوامل این پدیده در جامعه کنونی اشاره کرده و گفت: ازدواج‌هایی که در آن دختر و پسر پیوند مستحکمی با خانواده طرفین پیدا نکردند بیشتر در معرض آسیب و طلاق است، زیرا قواعد و آداب و رسوم و ویژگی‌های خاص خانواده‌ها را از هم متمایز می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: معمولا در سن نوجوانی و جوانی، دختران عاطفی‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند و این یک زنگ خطر جدی برای بسیاری از خانواده‌هاست. دختر اغلب وقتی با پسری ارتباط برقرار می‌کند می‌خواهد او را به عنوان مرد زندگی، همیشه همراه خود داشته باشد، یعنی خود را برای یک ارتباط طولانی آماده می‌کند. اما پسران اغلب به قصد ازدواج با دختران ارتباط برقرار نمی‌کنند و پس از فروکش کردن هیجانات خود از ازدواج سرباز می‌زنند، گاهی هم با توسل به شیوه‌های فریب و حیله به بهره‌برداری موقت از دختران دست می‌زنند.

انتهای پیام/60001/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول