اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

کشف 54 فقره سرقت اماکن خصوصی در تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از کشف 54 فقره سرقت اماکن خصوصی و بالغ بر 300 میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

کشف 54 فقره سرقت اماکن خصوصی در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر عباس‌زاده پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی افزایش وقوع سرقت اماکن خصوصی در سطح کلانشهر تبریز، شناسایی سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تعیین جغرافیای سرقت‌ها یک نفر سارق به هویت «م- ع» 31ساله سابقه‌دار اهل تبریز به همراه یک دستگاه خودروی سرقتی وانت در حین فروش اموال مسروقه در خیابان امامیه تبریز شناسایی و در عملیاتی برنامه‌ریزی شده دستگیر و برای تحقیقات به پلس آگاهی دلالت داده شد.

این مقام انتظامی افزود: در بازجویی‌ها نامبرده به همدستی شخصی به نام «ع – ش» به 54 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

وی گفت: همدست متهم در حال حاضر متواری بوده و تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری وی ادامه دارد.

عباس‌زاده گفت: با اعترافات متهم دستگیر شده تمام شکات مورد شناسایی و صحنه‌های سرقت مورد بازسازی قرار گرفت و ارزش اموال مکشوفه بالغ بر سیصد میلیون ریال است.

وی در خصوص شیوه سارقان گفت: سارقان قبل از سرقت با استفاده از خودروی سرقتی وانت نیسان، کارگاه‌ها و اماکنی که در حاشیه شهر فاقد نگهبان و سیستم امنیتی بوده را شناسایی و شبانه اقدام به سرقت می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان در آسیب‌شناسی این سرقت‌ها اعلام کرد: علاوه بر اعتیاد متهم به موادمخدر صنعتی (شیشه) و متزلزل بودن وضعیت خانواده وی، نداشتن سیستم امنیتی مناسب کارگاه‌ها و نبود نگهبان از نکات قابل توجه این سرقت‌ها است.

وی همچنین از کشف مقداری البسه خارجی خبر داد و گفت: در اجرای کنترل شرکت‌های حمل و نقل، اکیپ اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از یک شرکت حمل و نقل بار در تبریز بازرسی و تعداد 9 بسته حاوی 760 ثوب انواع البسه خارجی قاچاق که فاقد مدارک گمرکی بوده و برابر برگ رسید انبار تحت عنوان اثاث منزل به مشهد بارگیری شده بود را کشف و ضبط کردند.

انتهای پیام/60001/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول