اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان:

صادرات کرمان 29 درصد کاهش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: صادرات کالاهای تولیدی از استان کرمان طی 8 ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش یافته است.

صادرات کرمان 29 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود سلطانی‌زاده صبح امروز در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان اظهار داشت: بر اساس تبصره هشت بودجه سال 93 دستگاه‌های اجرایی موظف شدند به منظور افزایش کارایی و اثربخشی طرح‌های سرمایه‌ای اجرای این طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی عنوان کرد: بر اساس این تبصره فعالیت دولت و حضور بخش دولتی در فعالیت‌های اقتصادی سال آینده کاهش یافته است، اما در بودجه سال آینده مورد دیگری درباره فعالیت بخش خصوصی در بخش صنعت و معدن مشاهده نکردم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: توقع بخش اقتصادی در حوزه صنعت و معدن از دولت در مواردی مانند نحوه پرداخت تسهیلات ذخیره ارزی، بدهی‌های معوق به بخش بانکی و اصلاح نظام مالیاتی باید با هم‌فکری این بخش در قالب مفاد قانونی تدوین و به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

سلطانی‌زاده ابراز داشت: صادرات کالاهای تولیدی استان کرمان طی هشت ماهه نخست سال جاری با 516 میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: صادرات کالاهای استان کرمان در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 25 درصد افزایش داشته است.

این مسئول تصریح کرد: شاهد 150 میلیون دلار کاهش صادرات پسته از استان کرمان در سال جاری نسبت به سال گذشته هستیم.

سلطانی‌زاده ابراز داشت: به طور متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی استان کرمان در سال جاری 824 دلار بوده است.

وی سهم استان کرمان از مجموع صادرات ایران در سال 87 را 9.5 درصد ذکر کرد و بیان داشت: سهم استان کرمان از مجموع صادرات ایران در سال 91 برابر با پنج درصد از کل صادرات ایران است و کرمان در رده ششم صادرات غیرنفتی قرار دارد.

سلطانی‌زاده ابراز داشت: پسته در هشت ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش صادرات از 540 میلیون دلار به 385 میلیون دلار مواجه بوده است.

وی تاخیر سال زراعی، کاهش قیمت از سوی رقبای ایران و عدم عرضه به موقع از سوی تولیدکنندگان را از جمله عوامل کاهش صادرات پسته استان کرمان در سال جاری برشمرد.

این مسئول افزود: صادرات خرمای استان کرمان از 27 میلیون و 600 هزار دلار در هشت ماهه نخست سال گذشته به 23 میلیون و 500 هزار دلار در سال جاری کاهش یافته است.

سلطانی‌زاده از کاهش صادرات سنگ و کنستانتره مولیدن از استان کرمان در سال جاری خبر داد و گفت: صادرات مس از 62 میلیون دلار به 11 میلیون 130 هزار دلار کاهش یافته است.

انتهای پیام/80019/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول