اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی همدان خبر داد

کاهش میزان مرگ و میر در مراکز ملکی تأمین اجتماعی همدان

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی همدان با اشاره به آمار مرگ و میر در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی همدان گفت: طی سال‌های 84 تا 90 این میزان 10.8 در هزار بود که در حال حاضر با کاهش 4.4 به 6.4 رسیده است.

کاهش میزان مرگ و میر در مراکز ملکی تأمین اجتماعی همدان

علیرضا صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از مهمترین اقدامات این مدیریت می‌توان به افزایش 36 تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های آتیه همدان و غرضی ملایر و حدود 124 نفر نیروی انسانی طی دو سال گذشته اشاره کرد.

وی افزود: اکثر نیروهای اضافه شده از نیروهای تخصصی و گروه‌های پزشکی چون پزشک متخصص، پزشک عمومی، ماما، پرستار، آزمایشگاه و کادر اتاق عمل و...) هستند.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان بیان داشت: در راستای رفع کمبود نیرو یک فراخوان نیز برای استخدام حدود 23 نفر برای بیمارستان شامل کادر پرستار، ماما، بهیار، کمک بهیار و ... خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در بحث کیفیتی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و هر دو بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر دارای ایزو 2008 بوده و هر سال نیز مورد بازبینی و تأیید قرار گرفته‌اند.

صفری یادآور شد: در جشنواره حاکمیت بالینی که سال گذشته برگزار شد، بیمارستان آتیه رتبه نخست و بیمارستان غرضی نیز رتبه دوم را در سطح استان کسب کرد و امسال نیز هر دو بیمارستان رتبه خوبی کسب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هر سال نسبت به سال قبل در بخش بستری و سرپایی رشد قابل توجهی در تعداد مراجعه‌کنندگان داریم، افزود: 50 درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی زیر پوشش بیمه این سازمان نیستند و بیشترین علت مراجعه بحث کیفیت این مراکز است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی همدان بیان داشت: ویزیت پزشک عمومی طی امسال 167 هزار و 455 نفر، دندان‌پزشک 16 هزار و 700 نفر، پزشک متخصص 127 هزار و 815 نفر و مراجعان سرپایی نیز 409 هزار و 326 نفر بوده است.

وی ادامه داد: مراجعین به رادیولوژی 35 هزار و 369 نفر، آزمایشگاه 108 هزار و 703 نفر و فیزیوتراپی نیز 3 هزار و 352 نفر بوده‌اند.

صفری با بیان اینکه تعداد تخت فعال در سال گذشته 239 تخت بوده است، گفت: در سال جاری این میزان 276 تخت است.

وی ضریب اشغال تخت را نیز 71 درصد طی امسال عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد بیماران بستری 18 هزار نفر، تعداد زایمان 5 هزار و 293 نفر و تعداد اعمال جراحی 8 هزار و 700 نفر بوده است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان متوسط اقامت بیمار را در سال گذشته 2.7 بیان کرد و گفت: این رقم در حال حاضر به 2.5 رسیده است.

وی یادآور شد: پایین آوردن متوسط اقامت بیمار به علت بحث عفونت‌های بیمارستانی و... کار بسیار مهمی از نظر استانداردسازی این میزان محسوب می‌شود.

صفری با اشاره به آمار مرگ و میر در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی همدان شامل دو بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر و پنج درمانگاه در سطح استان خاطرنشان کرد: طی سال‌های 84 تا 90 این میزان 10.8 در هزار بود که در حال حاضر با کاهش 4.4 به 6.4 رسیده که اقدام بسیار مهمی در این زمینه تلقی می‌شود.

انتهای پیام/89006/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول