اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان تنکابن:

تنکابن میزبان مسابقات کشتی آزاد کشور شد

رئیس اداره ورزش و جوانان تنکابن گفت: مسابقات کشتی آزاد جوانان کشور دی‌ماه سال جاری در تنکابن برگزار می‌شود.

تنکابن میزبان مسابقات کشتی آزاد کشور شد

روح‌الله امین شکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان تنکابن گفت: 12 هزار ورزشکار در شهرستان فعالیت می‌کنند و از این جمع 8 هزار و 500 نفر آنها بیمه و ساماندهی شده‌اند که بیش از یک سوم آنها بانوان هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان تنکابن با اشاره به اینکه این شهرستان از نظر نیروی انسانی در حوزه ورزش و نیز زیر ساخت‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد، افزود: عمده‌ترین مشکل ورزش تنکابن حمایت‌های مالی برای حضور ورزشکاران در میدان‌های ورزش داخل و خارج است و این مسئله به دلیل عدم وجود شرکت‌ها و کارخانجات در منطقه برای سرمایه‌گذاری در ورزش قهرمانی است.

شکوهی اظهار داشت: ورزشکاران رشته‌های گوناگون شهرستان تنکابن در کسب نتایج قهرمانی جهانی یک مدال نقره، در میدان‌های آسیایی یک طلا، بین‌المللی هشت طلا، دو نقره و سه برنز و در مسابقات کشوری 36 طلا، 16 نقره و 21 برنز به دست آوردند و بالغ بر 150 عنوان قهرمانی از رتبه نخست تا سوم شهرستان نیز استانی است.

وی افزود: بیشترین عنوان قهرمانی به ترتیب توسط ورزشکاران رشته‌های ووشو، کاراته، تکواندو و کشتی کسب شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تنکابن با اشاره به اینکه این شهرستان در میزبانی بسیاری از رقابت‌ها ورزشی بین‌المللی دارای توانمندی‌های فراوانی است و موفق عمل کرده است، گفت: مطرح‌ترین میزبانی تنکابن در سال جاری میزبانی جام بین‌اللملی کشتی آزاد یادواره شهید شیرودی با حضور سه تیم خارجی و استان‌های برتر کشتی کشور و مسابقات کشتی آزاد نونهالان و نوجوانان استان بودند که به خوبی برگزار شد و دی‌ ماه امسال نیز تنکابن میزبان مسابقات کشتی آزاد جوانان کشوری است.

شکوهی بیان داشت: 35 مورد اعزام ورزشکاران و تیم‌ها به رقابت‌های کشوری، دو مورد بین‌المللی، دو مورد غرب آسیا، یک مورد آسیایی و چهار مورد اعزام به مسابقات جهانی از جمله حضور پررنگ ورزشکاران این شهرستان در میدان‌های و پیکارهای داخل و خارج کشور است.

وی درباره ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت‌بدنی به عنوان یک وزارتخانه نیز گفت: در بحث ساماندهی جوانان به دلیل گستردگی حوزه کار بدون کار کارشناسی و حضور کارشناس ویژه امکان انجام برنامه‌ای هدفمند وجود ندارد و ادارات کل و ادارات شهرستانی ورزش وجوانان منتظر ابلاغ دستورالعمل ویژه و تعیین کارشناسان این مقوله در استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم.

این مسئول ادامه داد: اما برای این منظور در طول سال برنامه‌های فرهنگی ورزشی ویژه‌ای بسته به شرایط فصول سال برگزار می‌شود که اجرای جشنواره فرهنگی و ورزشی بازی‌های بومی و سنتی در روستای ولی‌آباد بخش مرکزی و حضور ورزشکاران در مناسبت‌های ویژه ملی مذهبی مانند روز جهانی قدس، دهه فجر و غیره با همکاری هیئت‌های ورزشی از جمله برنامه‌های اداره ورزش و جوانان است.

شکوهی با تأکید بر اینکه توجه به ورزش‌های پایه و حمایت از تیم‌های نونهالان و نوجوان می‌توان به رشد و ارتقا ورزش قهرمانی و نیز مدال‌آوری کمک شایانی کند، افزود: سرمایه‌گذاری برای رشد ورزش برای سنین پایه می‌تواند نیروی انسانی مورد نیاز میدان‌های ورزشی شهرستان چه داخلی و چه خارجی را تامین کند.

وی اظهار داشت: هر چند در سال‌های گذشته در ورزش پایه کار اساسی صورت نگرفته اما هیئت‌های شهرستان برنامه‌‌ریزی‌های خوبی در این باره صورت داده‌اند که قهرمانی تیم مینی‌والیبال نونهالان دختر استان توسط نونهالان تنکابنی با حضور تیم‌ شهرهای مطرح مازندران در بابلسر، قهرمانی یک کشتی‌گیر نونهال تنکابنی در جام پهلوانک‌های استان و نیز حضور چهار تیم فوتسال شهرستان در لیگ مدارس مازندران از جمله‌ حرکت‌های موفق ما در ورزش پایه است که می‌تواند برای هیئت‌های دیگر الگویی مناسب در تامین ورزشکاران رشته‌های ورزشی پایه برای حضور در میدان‌های آینده باشد.

انتهای پیام/86020/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول