اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس:

بسیج بالاترین رسانه است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس گفت: بسیج بالاترین رسانه و عمق نفوذش فراتر از کشور ما است.

بسیج بالاترین رسانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ سعید کوشکی عصر امروز در مراسم افتتاحیه کانون بسیج رسانه شیراز، اظهار داشت: اگر در شرایط فعلی به صحنه جهان نگاه عمیقی داشته باشیم می‌بینیم که تمام قدرت‌های دنیا در یک طرف و یک نظام نوپای 35 ساله در سوی دیگر ایستاده است.

وی افزود: دشمنان، برای مقابله با جمهوری اسلامی کوتاهی نکردند، جنگ گروهک‌ها تا جنگ رسانه‌ای و تحریم‌ها از جمله اقدامات دشمنان ما بوده است.

کوشکی با بیان اینکه اکنون یک تمدن برخاسته از انقلاب اسلامی با رسانه‌ای فراتر از مادیات در حال گسترش است، تصریح کرد: ما بلندترین حرف عالم، یعنی حرف حق را بیان می‌کنیم و کلام الهی را گسترش می‌دهیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس، دلیل اینکه دشمن، هراسناک و با تمام قوا به صحنه آمده است را وزش نسیمی در این عالم با منشا رسانه‌ای عظیم که خون است، دانست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهدافش نیاز به رسانه دارد، تصریح کرد: بسیج بالاترین رسانه است که عمق نفوذش فراتر از کشور ما است و اگر جهادگران ما بصیر و با اخلاق و متدین باشند، می‌توانیم عرصه را فتح کنیم.

کوشکی با بیان اینکه دیگر جنگ سرد پیروز نمی‌شود، بیان کرد: اکنون پیروز میدان ابررسانه‌ها هستند که می‌توانند خرده‌فرهنگ‌ها را از بین ببرند که به تعبیر مقام معظم رهبری، جنگی که علیه ما در حال وقوع بوده، جنگ نرم بوده که راه مقابله با آن، کار، ابتکار و شناخت پدیده‌هایی‌ است که دشمن به وسیله آن‌ها برای ورود به عرصه، استفاده می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس گفت: تاکنون 19 قشر را در بسیج، سازماندهی کردیم و یکی از مقدس‌ترین آن‌ها قشر رسانه است که حداقل به ما تذکر می‌دهد که باید تمدن اسلامی را گسترش دهیم.

وی ویژگی خبرنگار بسیجی را صادق، صالح و منتقد بودن دانست و ادامه داد: خبرنگار بسیجی، مومن است و اگر صحابی رسانه این ویژگی را داشته باشد، اضطراب جامعه را کم می‌کند.

کوشکی خاطرنشان کرد: بسیج رسانه این استان و اکنون بسیج رسانه شیراز با سازماندهی و استفاده مطلوب از این توان ، کوتاه‌ کردن مسیر ارتباط و هماهنگی بین رسانه‌ها را می‌تواند دنبال کند.

* مسئولان انسجام رسانه‌ای فارس را از بین نبرند

مسئول بسیج رسانه فارس نیز در این آیین افتتاحیه گفت: مسئولان انسجام رسانه‌ای استان را با خط‌کش گذاشتن بین رسانه‌ها از بین نبرند.

اسماعیل قزل‌سفلی اظهار داشت: هر سازمانی برای اینکه پویایی خود را حفظ کند نیاز به توسعه و تقویت دارد و اکنون پس از گذشت یک سال و نیم از تشکیل سازمان بسیج رسانه این استان، زمان توسعه این نهاد فرا رسیده‌ است.

وی افزود: با تدبیر فرمانده سپاه فجر فارس، سازمان بسیج رسانه این استان به عنوان نخستین بسیج رسانه و کانون بسیج رسانه در مرکز فارس، سومین حرم اهل بیت(ع) راه‌اندازی شد.

قزل‌سفلی، هدف از تشکیل سازمان بسیج رسانه فارس و کانون بسیج رسانه شیراز را جذب، سازماندهی، آموزش، حفظ انسجام، هم‌افزایی و هماهنگی فعالیت‌های انقلابی اصحاب رسانه با هدف جذب حداکثری به منظور تحقق بسیج ده‌ها میلیونی، دانست.

مسئول بسیج رسانه استان فارس ادامه داد: بسیج رسانه، وظیفه دارد به تشکیل، تقویت و توسعه جبهه انقلاب اسلامی یاری رساند که در این راه حفظ و گسترش تفکر و فرهنگ بسیجی همچنین انتشار فریضه امر به معروف و نهی از منکر را باید در نظر داشت.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی انجمن‌هایی که در جامعه هدف بسیج رسانه تعریف شده که همان انجمن‌های هشت‌گانه، از جمله انجمن عکاسان و خبرنگاران است، تصریح کرد: کار تدوین کارگروه‌هایی نیز به پایان رسیده‌ است و با این اقدامات، کانون بسیج رسانه شیراز، می‌تواند در سطح این کلان‌شهر بسیار اثرگذار باشد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه جامعه رسانه‌ای استان فارس، پس از تهران بیشترین رسانه را در خود جا داده است، ابراز داشت: اصحاب رسانه ما بسیار منسجم و همدل با قلبی که در گرو نظام دارند، برای ایفای نقش خود در جامعه تلاش می‌کنند.

مسئول بسیج رسانه استان فارس با اشاره به جلسه‌ای که برخی از مسئولان این استان با تعدادی از رسانه‌ها داشتند، بیان داشت: بازتاب این جلسه این بود که این رسانه‌ها حامی دولت معرفی شدند که باید به این مسئولان توصیه کنم انسجام رسانه‌ای فارس را با خط‌کش گذاشتن از بین نبرند.

وی اضافه کرد: پس از این جلسه، برخی از رسانه‌ها واکنش نشان دادند که در نهایت مدیریت ارشد استان توضیح داد که قصد و غرضی در کار نبوده است.

قزل‌سفلی به مسئول کانون بسیج رسانه شیراز، توصیه کرد که از ظرفیت حداکثری رسانه‌ها استفاده کند.

مسئول بسیج رسانه استان فارس گفت: در تلاشیم که در 21 دی ماه، روز بسیج رسانه که با یاد شهید غلامرضا رهبر نام‌گذاری شده است، نشست بزرگ رسانه‌ای برگزار کنیم و با حضور اصحاب رسانه در این روز از منشور اخلاقی بسیج رسانه، رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت رسانه‌ای استان ما به گونه‌ای است که می‌تواند مرکز آموزش رسانه‌ای در جنوب کشور با مرکزیت شیراز باشد و هم‌اکنون از استان‌های جنوبی برای راه‌اندازی این مرکز، درخواست‌هایی مطرح شده است.

قزل‌سفلی اضافه کرد: آنچه که امروز ضرورت دارد توانمندسازی اهالی رسانه بوده و هدف والاتر تربیت و پرورش نیرو برای رسیدن به جامعه رسانه‌ای مطلوب است.

مسئول بسیج رسانه استان فارس در پایان از معاون هماهنگی سپاه فجر استان فارس، درخواست کرد از ظرفیت‌هایی که سپاه فجر دارد از جمله وام و تسهیلات برای برطرف کردن گوشه‌ای از مسائل و مشکلات رفاهی قشر رسانه‌ای، استفاده کند.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه میلاد امیری‌نژاد به عنوان مسئول کانون بسیج رسانه شیراز از سوی فرمانده سپاه فجر استان فارس سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور، منصوب شد.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول