اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

ابتکارهای علمی آیت‌الله خویی افق‌های جدیدی فراروی دانشمندان قرار داد

امام جمعه خوی گفت: ابتکارهای علمی آیت‌الله خویی افق‌های جدیدی فراروی دانشمندان، محققان و حوزویان جهان اسلام قرار داده است.

ابتکارهای علمی آیت‌الله خویی افق‌های جدیدی فراروی دانشمندان قرار داد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری بعد از ظهر امروز در نخستین نشست کنگره آیت‌الله خویی که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برگزار شد اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله خویی در طول دوران زندگی خود خدمات ارزشمندی به جامعه روحانیت ارزانی داشته و این کنگره با هدف شناساندن بخشی از خدمات وی به جامعه اسلامی و علمی امروز در خوی برگزار شده است.

وی بر اساس مستندات تاریخی به سوابق مذهبی، علمی و فرهنگی شهرستان خوی در دوره‌های مختلف تاریخ اشاره کرد و گفت: از ابتدای ورود دین مقدس اسلام به آذربایجان غربی، مردم خوی دین اسلام را پذیرفته و این شهرستان همواره به عنوان مرکز و پایگاه علمی و حوزوی بوده است.

موسوی شکوری در ادامه با اشاره به جایگاه ارزشمند علمی و فقهی آیت‌الله خویی، تصریح کرد: حدود یک قرن فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی این عالم و فقیه برجسته، در راستای نشر معارف دینی و تقویت مبانی تشیع و شناساندن این فعالیت‌ها به عموم مردم، عامل اصلی برگزاری این کنگره بوده است.

وی در وصف فضائل آیت‌الله خویی گفت: نوآوری‌ها و ابتکارات علمی آیت‌الله خویی به حدی بود که نوآوری‌ها و مبانی فـقهی، اصولی، تفسیری و رجالی وی، اکنون افق‌های جدیدی را فراروی دانشمندان، محققان و حوزویان قرار داده است.

وی ادامه داد: وی در طول دوران زندگی خود هزاران شاگرد را تربیت کرد به گونه‌ای که تربیت‌یافتگان مکتـب علمی او تـمامی مراکز حوزوی، دانشگاهی و سایر مراکز دینی کشورهای اسلامی بلکه کـشـورهای جهـان را تحت تاثیر خـود قـرار داده‌اند.

موسوی شکوری خاطرنشان کرد: این فقیه عالی‌مقام در راستای هدایت و رهبری انتفاضه شعبانیه 1411 ق مـردم عـراق عـلیه استعمار آمریکا و استبداد حزب بعث تا مرز شهادت نیز پیش رفت و تعداد زیادی از شاگردان برجسته خود را در این راه شهـید داد.

امام جمعه خوی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کنگره بین‌المللی برای گرامیداشت آیت‌الله خویی، گفت:  این کنگره قرار بود چند سال گذشته به صـورت کـنگره استانی برگزار شود و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای برگزاری کنگره بین المللی و یا ملی برای این عالم برجسته، برگزاری این همایش تا به امروز به تعویق افتاده بود که امیدواریم با همکاری سایر مسئولان مقدمات تحقق این خواسته مقام معظم رهبری نیز محقق شود.

آیت‌الله‌العظمی خویی در روز هشتم صفر 1413 در سن 97 سالگی دیدار حق را لبیک گفت و همانند جد بـزرگوارش امـام مـوسی‌بن جـعفر(ع) مظلومانه تشییع و در جوار مولای خود امیرمؤمنان(ع) آرام گـرفت.

انتهای پیام/61006/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول