اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

نخستین همایش بزرگداشت آیت‌الله خویی در خوی برگزار می‌شود

امروز نخستین همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله خویی با حضور بیش از 400 نفر از شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی در خوی برگزار می‌شود.

نخستین همایش بزرگداشت آیت‌الله خویی در خوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، نخستین همایش آیت‌الله ابوالقاسم موسوی خویی امروز، مصادف با بیستم آذرماه و هشتم ماه صفر در شهرستان خوی برگزار می‌شود.

هشتم صفر، سالروز رحلت این عالم والامقام است که به همین مناسبت همایش علمی این مرجع وارسته امروز در زادگاه خود، شهرستان خوی برگزار می شود.

بیش از 400 نفر از شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی، تعدادی از عالمان جامعه روحانیت، به همراه اندیشمندانی از شهرستان‌های قم، تهران و سایر استان‌های کشور در این مراسم حضور خواهند داشت.

معرفی و شناساندن هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی، علمی و مذهبی آیت‌الله خویی و خدماتی که ایشان در طول عمر خود به حوزه‌های علمیه ارائه کرده‌اند را از اهداف اصلی برپایی این همایش می‌توان برشمرد.

آیت‌الله خویی به عنوان فقیهی که در فقه دارای مبانی و ابتکارات بسیار بوده از جمله فقهای برجسته کشور بوده‌اند که رشد این شخصیت از شهرستان خوی، همواره مایه مباهات و افتخاری برای مردمان آذربایجان غربی بوده است.

این فقیه عالیقدر در طول دوران 60 سال تدریس خود در حوزه‌های علمیه، با تربیت هزاران شاگرد برجسته و صدها مجتهد وارسته، شخصیت‌های ممتازی را به جامعه اسلامی تحویل داده است.

آثار به جای مانده از آیت‌الله خویی به عنوان فقیهی که در فقه دارای مبانی و ابتکارات بسیار بوده است نیاز به کاوش برای تحقیق و پژوهش دارند.

گفتنی است آیت‌الله خویی در سال 1295 هجری شمسی در شهر خوی متولد شد که در سن سیزده سالگی از شهرستان خوی برای تحصیل به نجف اشرف عزیمت کرد.

انتهای پیام/61006/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول