اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

کمبود آب مهمترین چالش استان مرکزی است

استاندار مرکزی گفت: کمبود آب مهمترین چالش استان مرکزی در بخش کشاورزی است.

کمبود آب مهمترین چالش استان مرکزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسین مقیمی ظهر امروز در مجمع استانداران ادوار گذشته استان مرکزی گفت: استان مرکزی یک استان صنعتی و کشاورزی است که هم‌اکنون مهمترین مشکل این استان چالش‌های موجود در بخش آب کشاورزی و آب آشامیدنی است .

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که این استان با آن دست و پنجه نرم می‌کند در بخش حمل و نقل است، تصریح کرد: اراک به دلیل نزدیکی به تهران با وجود احداث فرودگاه شاهد استقبال کم مردم از پروازهای هوایی است که می‌توان برای حل این مشکل جایگزین‌های دیگری همچون ایجاد راه‌آهن سریع‌السیر را در دستور کار قرار داد.

استاندار مرکزی با اشاره به وجود یک‌هزار و 100 چهره شاخص و نخبه نمونه کشوری در استان مرکزی گفت: ‌در اکثر شهرهای استان نخبگان و مشاهیر علمی و فرهنگی و سیاسی داریم که باید از ظرفیت نخبگان در امر پیشرفت و توسعه نهایت بهره را ببریم.

وی ادامه داد استان مرکزی دارای 2 هزار و 800 واحد صنعتی است که می‌توان از این صنایع که در شهر صنعتی کاوه خیرآباد، معادن محلات، دهکده مبل،‌ شهرک ایرانیان وجود دارد در بحث گردشگری نیز نهایت بهره ‌را برد.

عضو دیگر مجمع استانداران استان مرکزی در این مجمع گفت:‌‌ پرداختن به مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زیربنای توسعه و پیشرفت است که می‌توان در چنین جلساتی به صورت جدی به آن پرداخت.

عبدالمحمد زاهدی افزود: استان مرکزی و شهر محلات تولیدکننده بزرگ گل در کشور و حتی دنیاست که می‌توان برای صادرات گل با بهره‌مندی از فناوری‌های جدید ، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری را در این استان ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: در بخش فرهنگی و هنری جوانان این منطقه دارای استعدادهای بسیاری هستند که باید تشکل‌های فعال در این حوزه مورد حمایت قرار گرفته و تقویت شوند.

عضو مجمع استانداران استان مرکزی با بیان اینکه این استان از نظر سیاسی از شادابی خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تقویت تشکل‌های سیاسی امر مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

عضو دیگر مجمع استانداران استان مرکزی و استاندار بعد از انقلاب استان مرکزی گفت: توجه به بخش خصوصی با مشوق‌هایی که دولت به وجود می‌آورد می‌تواند زمینه سرمایه‌گذاری مناسب را در این استان فراهم کرده و بسیاری از مشکلات را برطرف سازد.

سیدحمید طهایی گفت: استان مرکزی زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی را دارد که بهره‌گیری از پتانسیل‌های این بخش زمینه‌ساز پیشرفت و شکوفایی خواهد شد.

مجمع استانداران استان مرکزی برای پنجمین بار در دولت یازدهم بعد از استان‌های اصفهان، سمنان،‌‌ خراسان شمالی و البرز با حضور نه نفر از استانداران سابق (بعد از انقلاب) دانش آشتیانی، زاهدی، جابریان، شعبانی‌فرد، مقیمی، طهایی، خواجه پیری و دانش‌منفرد برگزار شد.

انتهای پیام/87002/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول