اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:

پژوهش رکن اساسی زندگی بشر است

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز پژوهش را رکن اساسی زندگی بشر دانست.

پژوهش رکن اساسی زندگی بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش یکی از اساسی‌ترین ملزومات زندگی بشر در جامعه کنونی است.

وی در ادامه با تبریک هفته پژوهش و فناوری گفت: اگر دقت کنیم هیچ کاری در زندگی ما بی‌ارتباط با پژوهش نیست، زیرا زندگی امروز ما با گذشته خیلی تفاوت پیدا کرده است.

دبیر هفته گرامی داشت هفته پژوهش و فناوری خوزستان اضافه کرد: طبق روال هر ساله، هفته آخر آذر ماه به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.

وی در ادامه تفاوت‌های هفته پژوهش و فناوری امسال با سال‌های گذشته را برشمرد و گفت: در سال جاری برنامه‌های این هفته در کل کشور برگزار می‌شود و مختص به دانشگاه نیست.

مروتی بیان کرد: در هر استانی، استاندار رئیس ستاد گرامیداشت هفته پژوهش است، به همین خاطر مسئولان اجرایی در استان و فرمانداران نیز در شهرستان‌ها به این موضوع می‌پردازند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری کاری نمادین است، خاطرنشان کرد: پرداختن به این موضوع پژوهش اهمیت زیادی دارد زیرا زندگی ما بی‌ارتباط با آن نیست.

وی تصریح کرد: اگر به زندگی امروز بشر نگاه کنیم، تفاوت‌های زیادی با زندگی گذشته دارد که این کار‌ها با پژوهش انجام شده است.

دبیر هفته گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان خوزستان تاکید کرد: کارهای پژوهشی در دنیا حرف اول را می‌زنند، لذا این ضرورت ایجاد می‌شود حتما هفته‌ای با این نام در تقویم وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: در هفته پژوهش و فناوری خط و مشی ما در این موضوع مشخص می‌شود و از آن طرف نیز کمبودهایی را که در این زمینه در استان وجود دارد را شناسایی می‌کنیم.

مروتی یکی از کارهای مهمی که در هفته پژوهش و فناوری انجام می‌گیرد را معرفی پژوهشگران بر‌تر عنوان کرد و ادامه داد: با این کار برای دیگران الگوسازی می‌شود تا به سمت کارهای پژوهشی بروند.

وی اظهار داشت: در گذشته اگر پژوهشی انجام می‌شد، فقط در کارهای دانشجویی و دانشگاهی استفاده می‌شد و در کتابخانه‌ها می‌ماند، ولی امروزه کارهای پژوهشی با نیاز روز جامعه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز متذکر شد: پژوهشگر باید در جامعه بگردد و موضوعات مورد نیاز را شناسایی کند و بر روی آن پژوهش و تحقیق انجام دهد.

به گفته وی، برنامه‌ریزی برگزاری هفته پژوهش و فناوری به عهده دانشگاه‌هاست، زیرا در این مراکز بیشتر کار‌های پژوهشی انجام می‌شود.

انتهای پیام/72010/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول