اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

بدهی 49 میلیارد تومانی بیمه‌های درمانی گیلان به علوم پزشکی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از طلب 49 میلیارد تومانی این دانشگاه از بیمه‌های درمانی استان خبر داد.

بدهی 49 میلیارد تومانی بیمه‌های درمانی گیلان به علوم پزشکی

مرتضی رهبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به بدهی سازمان‌های تامین اجتماعی، خدمات درمانی، ارتش و کمیته امداد به دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بیمه‌های درمانی استان 49 میلیارد تومان طلب دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان این مقدار بدهی را از ابتدای سال جاری تا پایان مهر امسال ذکر کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این بدهی‌ها در صورت پرداخت نشدن تا پایان آذر امسال به 70 میلیارد تومان نیز برسد.

این مسئول بیشترین مبلغ بدهی را مربوط به بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد.

وی از خرید دو دستگاه مدرن و پیشرفته رادیوتراپی برای تشخیص و درمان سرطان در بیمارستان رازی رشت خبر داد و گفت: تا پایان امسال هر دو دستگاه راه‌اندازی می‌شود.

رهبر ادامه داد: با راه‌اندازی این دو دستگاه تمام بیماران سرطانی می‌توانند با هزینه دولتی زیرپوشش درمان قرار گیرند.

*افزایش 10 تا 30 درصدی تعرفه‌های بیمارستان‌های خصوصی 

وی با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات مالی هزینه‌های مربوط به این دو دستگاه به شرکت سازنده آن پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: با وارد شدن بقیه قطعات آن به صورت نرم‌افزاری و اتصال به شبکه اینترنت دستگاه‌ها زیر نظر شرکت سازنده خود در آلمان راه‌اندازی می‌شوند.

این مسئول بهره‌برداری از این دستگاه‌ها را موجب ایجاد حرکتی بزرگ در درمان سرطان‌ها در بیمارستان‌های دولتی گیلان دانست.

رهبر به نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر تعرفه‌های بیمارستان‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: این تعرفه‌ها بین 15 تا 35 درصد افزایش یافته است.

*هشدار برای افزایش مصرف شیشه در زنان به منظور لاغری

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به نظارت بر مراکز ترک اعتیاد در این استان افزود: برای نخستین بار در گیلان نرم‌افزار پیشرفته ثبت اطلاعات معتادان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه دسترسی به اطلاعات این سایت برای افراد عادی امکانپذیر نیست اضافه کرد: برای حفاظت از اطلاعات این سایت به منظور حفظ آبروی افراد با شرکت‌های متن قراردادی امضا شده است که دسترسی آسان به سایت ممکن نیست.

رهبر، اعتیاد را بحث پیچیده‌ای در دنیا خواند و گفت: مشکل امروز کشور فراتر از اعتیاد است زیرا تغییر در ذائقه و نوع مصرف علاوه بر  ایجاد خطر برای فرد، در جامعه نیز خطرآفرین است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تبدیل مصرف مواد مخدر از تریاک و هروئین به شیشه، کریستال، کراک و ... اشاره کرد و متذکر شد: وظیفه وزارت بهداشت تغییر ذائقه سوء‌مصرف مواد است و توزیع شربت متادون بین افراد معتاد نیز در همین راستاست.

این مسئول با هشدار به افرادی که برای لاغری اقدام به مصرف شیشه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: شیوع تبلیغات مصرف شیشه برای لاغری به ویژه بین زنان و دختران جوان افزایش یافته است.

وی آرایشگاه‌ها و برخی از باشگاه‌های بدن‌سازی را محل توزیع شیشه بین زنان و دختران جوان معرفی کرد و یادآور شد: خانواده‌ها نسبت به آینده فرزندان خود بیشتر مراقب باشند.

انتهای پیام/84002/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول