اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین سوگواره نوحه‌های محلی صورت می‌‌گیرد

تجلیل از 500 پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) در میناب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب گفت: در حاشیه سومین سوگواره نوحه‌های محلی از 500 نفر از پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این شهرستان تجلیل می‌شود.

تجلیل از 500 پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) در میناب

رضا اوژند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب خدمت کردن زیر بیرق و پرچم ائمه اطهار (ع) را افتخاری دنیوی و اخروی دانست و گفت: این افتخار تنها نصیب بندگان خوب و خالص خدا می‌‌شود.

وی به اهمیت تجلیل و تکریم از پیرغلامان حضرت سید الشهدا (ع) اشاره و اظهار داشت: این اقدام می‌تواند در ارتقای هویت دینی اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر جوان و نوغلامان اباعبدالله الحسین (ع) موثر باشد.

اوژند با بیان این که خادمان اهل بیت (ع) چهره‌های ماندگار جامعه هستند افزود: در همین راستا و به منظور پاسداشت خدمات معنوی، بیش از 500 نفر از پیرغلامان و نوحه‌خوانان مینابی مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند.

این مسئول گفت: تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین (ع) در حاشیه سومین سوگواره نوحه‌های محلی طی دو روز در روستای حکمی میناب برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب و عکس عاشورایی در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 100 اثر از عکاسان انجمن عکاسان، اعضا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و هیئت‌های مذهبی میناب در حاشیه سومین سوگواره نوحه‌‌های محلی در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی هدف از این اقدام را توسعه فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر ذکر کرد و ادامه داد: این آثار شامل ثبت تصاویری از لحظات شور و شعور رهپویان حماسه عاشورا در میناب و روستاهای توابع این شهرستان است.

اوژند در خصوص برپایی نمایشگاه کتاب نیز اظهار داشت: بیشتر کتاب‌هایی که در این نمایشگاه ارائه می‌‌شود نوشته سهراب سعیدی محقق و پژوهشگر مینابی است که پیرامون زندگینامه و اشعار شاعران و مرثیه سرایان خطه میناب به ویژه مرثیه سرای شهیر جنوب کشور مرحوم حسینعلی قضایی به رشته تحریر درآمده است.

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی میناب با بیان این که سومین سوگواره نوحه‌های محلی نشسته، از 21 آذرماه به مدت دو روز در روستای حکمی میناب و به صورت مردمی برگزار می‌‌شود، به ظرفیت و پتانسیل تشکل‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: مردم میناب در آداب و رسوم و آئین‌های ویژه ماه‌های محرم و صفر در استان و کشور جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/88004/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول