اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

تولید 635 هزار تن گندم در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال 635 هزار تن گندم به صورت آبی و دیم در آذربایجان غربی تولید شده است.

تولید 635 هزار تن گندم در آذربایجان غربی

مقصود قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 358 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی زیر کشت گندم آبی و دیم بوده که 635 هزار تن گندم برداشت شده است.

وی با اشاره به بیشترین و کمترین میزان تولید گندم در شهرستان‌های آذربایجان غربی، ادامه داد: بوکان بیشترین میزان تولید گندم و ماکو کمترین میزان تولید گندم را در استان به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سطح برداشت جو را در آذربایجان غربی 57 هزار و 255 هکتار عنوان کرد و ابراز داشت: 121 هزار تن میزان تولید جو در آذربایجان غربی در سال 92 است.

قربانی تصریح کرد: آذربایجان غربی رتبه نخست تولید چغندر قند، آفتابگردان آجیلی و کدوی آجیلی را در کشور داراست.

وی یادآور شد: استفاده از ارقام پرمحصول، کشت به صورت مکانیزه کامل، مساعد بودن شرایط اقلیمی و خاک‌های زراعی، بالا بودن دانش فنی چغندرکاران منطقه به دلیل فعالیت‌های آموزشی و اطلاع رسانی‌های به موقع از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان از دلایل کسب رتبه نخست تولید چغندرقند است.

قربانی مساعد بودن شرایط اقلیمی و خاک‌های زراعی، وجود بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش آجیل کشور در خوی، بالا بودن قیمت آن در بازار آزاد، بالا بودن دانش فنی زارعین منطقه و کاشت، داشت و برداشت آن به همراه خانواده را از دلایل کسب رتبه نخست در تولید آفتابگردان آجیلی برشمرد.

وی متذکر شد: آشنایی کامل کشاورزان با کاشت، داشت و برداشت محصول کدوی آجیلی، مساعد بودن شرایط اقلیمی و خاک‌های زراعی، بازار خرید و فروش آجیل کشور در آذربایجان غربی و بالا بودن این محصول در بازار آزاد از دلایل کسب رتبه نخست تولید کدوی آجیلی در کشور است.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول