اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان خبر داد

کاهش سطح زیر کشت گندم به یک سوم در شهرستان اصفهان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: در شرایط معمول و با داشتن آب رودخانه سطح زیر کشت گندم 42 هزار هکتار بوده که در حال حاضر به 12 هزار هکتار رسیده است.

کاهش سطح زیر کشت گندم به یک سوم در شهرستان اصفهان

مهرداد مرادمند امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه وجود آب زاینده‌رود تأثیر بسزایی در کشت پاییزه دارد، اظهار کرد: عدم وجود آب زاینده‌رود برای کشاورزان کشت محصولات را منحصر به آب‎های موجودی که شامل چاه‎های سطحی، چاه‎های عمیق و قنوات هستند می‎کند.

وی افزود: پیش‎بینی ما برای کشت پاییزه 12 هزار هکتار گندم و 5 هزار هکتار جو بوده که به دلیل مشکلات کم آبی سطح زیر کشت این محصولات، نسبت به سال‎های پرآبی، به یک سوم کاهش یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان تصریح کرد: تاکنون کشت جو به پایان رسیده و گندم نیز تاکنون 6 هزار هکتار کشت شده که مابقی نیز تا پایان آذرماه به اتمام می‎رسد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط معمول و با داشتن آب رودخانه سطح زیر کشت گندم 42 هزار هکتار بوده که در حال حاضر به 12 هزار هکتار رسیده است.

مرادمند با اشاره به اینکه سال آینده نیز اگر خشکسالی ادامه داشته باشد به طور قطع کاهش داریم، گفت: این کاهش مقدار قابل توجهی نخواهد بود به دلیل اینکه در حال حاضر از تمام ظرفیت‎های آبی موجود استفاده کرده‎ایم.

وی افزود: اگر امسال میزان بارندگی خوب باشد برای همین میزان کشت برنامه‎هایی داریم تا بتوانیم با حداکثر عملکرد برداشت داشته‎ باشیم، همچنین برای نهاده‎ها نیز برنامه‌ریزی ‌شده هستند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان تاکید کرد: توصیه‌ای که برای کشاورزان داریم بیمه کردن محصولاتشان است تا در صورت بروز حادثه اطمینان خاطر داشته باشند.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول