اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیمای مرکز گیلان خبر داد

پخش سراسری مراسم اربعین حسینی (ع) لنگرود

معاون سیمای مرکز گیلان از پخش سراسری و زنده مراسم عزاداری شب اربعین حسینی (ع) لنگرود خبر داد.

پخش سراسری مراسم اربعین حسینی (ع) لنگرود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، مرتضی هواسی شامگاه سه‌شنبه در نشست اعضای ستاد بزرگداشت اربعین این شهرستان، اظهار کرد: لنگرود شهر عالم‌پرور، هنرمندپرور و ادیب‌پرور است.

وی لنگرود را دارالمومنین خواند و افزود: مدیریت خوب اجرایی و هماهنگی با هیئت‌های مذهبی با حضور انبوه مردم به صورت متحدالشکل بودن پوشش و عزاداری آنها مهم است.

معاون سیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه مراسم تجمع مردمی عزاداری اربعین از شبکه سراسری منعکس می‌شود، تصریح کرد: زیبایی حماسه‌ای که خلق می‌شود با انعکاس آن از شبکه‌های ملی مورد بحث است.

وی متذکر شد: نوحه‌هایی که در وصف شهدای کربلا خوانده می‌شود به زبان محلی باشد.

هواسی گفت: پخش عزاداری زنده سنتی اربعین حسینی لنگرود به صورت یکپارچه و متمرکز از ساعت 19 تا 21 شب به مدت دو ساعت از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود.

فرماندار لنگرود نیز در ادامه جلسه مذکور با بیان اینکه به برکت خون سیدالشهدا(ع) هر سال عزاداری‌ها بهتر برگزار می‌شود، اظهار کرد: وحدت و یکپارچگی از درس‌های سیدالشهدا (ع) به ما است.

کمال محمدبیگی، تعداد هیئت‌های عزاداری لنگرود را بیش از 70 هیئت ذکر کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم این مراسم را هر چه باشکوه‌تر و با حضور بیش از 20 هزار عزادار لنگرودی در شب اربعین حسینی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما هر چه داریم از اهل بیت (ع)، امام راحل و شهدا است، خاطرنشان کرد: این مراسم به صورت متمرکز و یکپارچه در میدان اصلی شهر لنگرود برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84001/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول