به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش هرمزگان، مدیرکل این اداره در مراسم افتتاح اتاق بازی درمانی گفت: معلمان دانشآموزان استثنایی قبل از اینکه به انتقال معلوماتشان بیاندیشند باید به نحوه بازسازی مخاطبشان توجه کنند.
احمد آخوندی با بیان اینکه کار و تلاش مربیان و معلمان در حوزه آموزش و پرورش استثنایی از ارزش بالایی برخوردار است، اظهار داشت: یکی از راههای شناخت دانشآموزان استثنایی کشف لایههای درونی شخصیت آنان است که این امر فقط با نگاه متعهدانه و دلسوزانه امکانپذیر است.
وی با تشکر از مریم نامی مدیر دبستان ایوب و پرسنل این دبستان تصریح کرد: معلمی که بناست با دانشآموزان استثنایی سر و کار داشته باشد، باید هم از سرمایه احساس و عاطفه و هم از سرمایه دانش استفاده کند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس نیز در خصوص ساخت اتاق بازی درمانی گفت: این اتاق به مساحت 76 متر مربع و با تامین تجهیزاتی برای استفاده 108 دانشآموز این دبستان ساخته شده است.
عبدالرضا دادعلیپور در ادامه افزود: آموزش مهارتها، تقویت حواس کودکان و استعدادهای نهفته، تخلیه هیجانات روحی و عاطفی و تقویت روابط دوستانه از اهداف ساخت اتاق بازی درمانی است.
گفتنی است چهار آموزشگاه استثنایی و یک مرکز اختلالات یادگیری در ناحیه یک آموزش و پرورش بندرعباس مشغول به کار است.
این اتاق بازی درمانی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس و مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان افتتاح شد.
انتهای پیام/88007/غ/ظ1004