اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار آبنوش:

خون 16 هزار شهید ترور بهای پافشاری بر ارزش‌هاست

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: آغاز ترورها در ابتدای انقلاب و وجود بیش از 16 هزار و 500 شهید ترور در کشور بهای تصویب قانون اساسی و پافشاری مردم بر ارزش‌ها بود.

خون 16 هزار شهید ترور بهای پافشاری بر ارزش‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار سالار آبنوش در تجمع بزرگ دانشجویان و دانشگاهیان بسیجی استان که سه‌شنبه شب در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: پس از مشخص شدن خبرگان برای تعیین قانون اساسی و سپس تدوین آن، هنگام بررسی و تصویب اصل ولایت فقیه به ناگاه ترورها نیز در کشور آغاز شد، چراکه با این کار، دشمنان دریافتند که نظام مبتنی بر اسلام ناب است.

آبنوش تصریح کرد: شروع ترورها و وجود بیش از 16 هزار و 500 شهید ترور در ایران بهای قانون اساسی و پافشاری مردم بر ارزش‌ها بود.

وی افزود: اندک افرادی از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با پیاده شدن ارزش‌ها و قوانین اسلامی در کشور مشکل داشتند.

آبنوش با بیان اینکه جوانان به ویژه دانشجویان باید با مسئله چرایی وجود اصل ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش آشنا شوند، تصریح کرد: نداشتن اشراف و آگاهی به جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی ممکن است افراد را مردد یا در پاسخگویی و اقناع دیگران در این خصوص ناتوان کند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین با اشاره به کشورهایی از جهان که حاکمیت سیاسی در آنها برقرار شده است، بیان کرد: بیشتر این کشورها قانون اساسی دارند و بدون آن، نظام سیاسی این کشورها رسمیت و مقبولیت ندارد.

آبنوش با تاکید بر اینکه قانون اساسی هر کشور باید مبتنی بر باورها، ارزش‌ها و فرهنگ آن باشد، بیان کرد: با این حال بیشتر کشورها قانون اساسی کشور خود را از غرب گرفته و فقط برخی الفاظ و ظاهر آن را تغییر داده‌اند که این موضوع یکی از چالش‌های موجود در بین ملت‌هاست.

وی با بیان اینکه آنان لیبرال دموکراسی را یکه تاز عالم می‌دانند، تصریح کرد: این کشورها مدعی هستند که تمام ادیان الهی و خودساخته انسانی منقرض شده و تنها دینی که توانسته است زنده بماند، لیبرال دموکراسی است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین با اشاره به اینکه بیشتر کشورها این موضوع را پذیرفته و خود را با آن همراه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آنان در نهایت از این اعتقاد روی برمی‌گردانند، چراکه مبتنی بر باورهایشان نیست.

آبنوش عنوان کرد: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بنای ملت بر این شد که اساس جمهوری اسلامی ایران، ارزش‌ها و دستورات الهی باشد و زمانی که امام راحل (ره) موضوع تدوین قانون اساسی کشور بر مبنای اسلام را مطرح کرد، بهت و حیرت دنیا متوجه ایران شد.

وی اذعان کرد: برداشت آنان از خواسته ایران مبنی بر اسلامی بودن این کشور آن بود که ایران نیز سعی در حاکم کردن اسلامی مشابه برخی کشورهای دیگر نظیر پاکستان، عربستان و مالزی دارد ولی امام درصدد پیاده کردن اسلام ناب بود و مقام معظم رهبری نیز امروز این مهم را اعلام کرده‌اند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین یادآور شد: دانشجویان همواره بیدار و جدی هستند و باید بتوانند با بصیرت کامل به تکلیف و وظایف خود عمل کنند.

در این مراسم علی‌اکبر زینالو رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، محمد بهرام‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان، فرهنگ میزانی رئیس دانشگاه پیام نور استان، جمعی از روسای دانشگاه‌ها و یک‌هزار و 500 نفر از دانشجویان بسیجی استان نیز حضور داشتند و حامد زمانی خواننده سرود «مرگ بر آمریکا» به عنوان میهمان ویژه این مراسم، به اجرای این سرود و دو اثر« امام رضا» و «دیروز، امروز، فردا» پرداخت.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول