اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست سیاسی بسیجیان سپاه قزوین

آمریکا همان شیطان بزرگ است

نشست سیاسی با موضوع مذاکرات ایران و آمریکا با حضور بسیجیان حوزه حضرت فاطمه (س) قزوین برگزار شد.

آمریکا همان شیطان بزرگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمد حسینی مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین عصر امروز نشست سیاسی با عنوان «رابطه با مذاکرات ایران با آمریکا» اظهار داشت: رابطه ایران با آمریکا یک تکلیف سیاسی مشخص شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه مبانی قرآنی ما اجازه نمی‌دهد که کافر سرنوشت مسلمان و جامعه اسلامی را در دست بگیرد، گفت: قضیه کاپیتولاسیون پس از جنگ جهانی دوم که پیمان کنسولی آمریکا و دیگر کشورها را شکل داد به نوعی سلطه‌گری آمریکا در کشورهای دیگر را تضمین می‌کرد و امام خمینی (ره) از این جا مقابله را آغاز کرد.

وی بیان داشت: این مسیر تا به امروز بسیار خون‌بار بوده است و هیچ سالی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز با آمریکا هیچ کوتاهی برای تشکیل ستاد در مسیرهای سیاسی، تروریستی، نظامی و ... انجام نداده است.

وی ادامه داد: امروز سرنوشت ما را به این جا رسانده است در سال‌های 2002 و 2003 مجلس نمایندگان آمریکا با کنگره آمریکا یک کارگروه تشکیل دادند و 12 هزار صفحه تحقیقات و مباحث مختلفی را در مورد ایران مطرح کردند، بحث ما سر سلطه پا برجا است و اگر موضوع سلطه برداشته شود به نتایج خوبی می‌رسیم.

حسینی با اشاره به اینکه آمریکا با تمام کشورهای دنیا قرارداد کاپیتولاسیون و کنسول سلطه‌گری دارد، عنوان کرد: اما برخی کشورها مانند فرانسه و انگلیس امتیازهایی را از طرف مقابل خود گرفتند، اما آلمان هم اکنون نیز در تلاش است تا این قرارداد را کمی سبک‌تر کند.

وی افزود: آمریکا همان شیطان بزرگ و سلطه‌سالاری است که پس از جنگ جهانی دوم به کارخانه امتیازات این جنگ تبدیل شد و از فروپاشی اروپا و نابودی ژاپن فرصت‌طلبی کرد و درآمدهای هنگفتی را از این طریق به دست آورد.

وی تاکید کرد: بحث ستیز با آمریکا یک مبناست و درست است که دفع سلطه هزینه‌هایی برای ما داشته و به ما ضربه‌هایی وارد کرده است، اما لطف خداوند است که آمریکا در مقابله با ما با درب‌های بسته مواجه شده است و امروز خوف آمریکا از این است که در صورت تداوم این روند به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه آمریکا سیاست‌های چند جانبه‌ای را مدیریت می‌کند، اذعان داشت: در این مسیر هزینه‌ها بالا است و باور نمی‌کردند که ما با دلار 3 تا 4 هزار تومان هم بتوانیم به زندگی اقتصادی خود ادامه دهیم.

وی در رابطه با آمریکا ستیزی و دروغ پراکنی‌های آن ابراز داشت: این معضل رسانه، مطبوعات، خبرنگاران و سیاسیون است که اغراق‌ها و کذب‌هایی هم گاهی اوقات دارند، اما بحث ما بر سر تصمیمات راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: بارها اعلام کردیم که قصد ساخت بمب نداریم، زیرا هم شرعا حرام است و هم ضد‌انسانی است و فایده و نتیجه‌ای هم به دنبال ندارد، اما آمریکایی‌ها احساس کردند که چند ماه دیگر ممکن است این اتفاق بیفتد و با عجله دویدند.

حسینی بیان داشت: ظریف در این مذاکرات به شدت زحمت کشیده است و اثبات کرد که در مذاکرات شوخی هم نداریم و به این قراردادی که رسیدیم با جدیت پیش می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در سال‌های 58 تا 60 یک موضع مشخص با کشورها داشتند، گفت: نخست کشورها باید دست از دخالت و مسئله‌سازی برمی‌داشتند و بعد ما وارد بحث با آنها می‌شدیم، دخالت آمریکا در مناطق مختلف محرز بود و مذاکرات همیشه مطرح می‌شود، اما اگر کارکرد لازم را نداشته باشد، فایده‌ای ندارد.

وی بیان داشت: ‌‌برنامه غنی‌سازی نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت آن به رسمیت شناخته شده و امضا شده است، مگر اینکه آنها بخواهند زیر توافقات خود بزنند.

در خاتمه به پرسش و پاسخ در رابطه با مذاکرات ایران و آمریکا پرداختند.

انتهای پیام/2667/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول