اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

دستور ‌استاندار برای مقاوم‌سازی گلزار شهدای یاسوج‌

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گلزار شهدای یاسوج از نظر فنی مقاومت چندان ندارد و به همین خاطر لازم است مقاوم‌سازی آن هر چه سریع‌تر انجام شود.

دستور ‌استاندار برای مقاوم‌سازی گلزار شهدای یاسوج‌

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی عصر امروز در کارگروه گلزار شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هیچ کسی به اندازه شهدا در این کشور به گردن ما حق ندارند و باید گوشه‌ای از این همه ایثار و از خودگذشتگی را جبران کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در استان 528 گلزار شهید داریم که در آن‌ها هزار و 778 قبر مطهر شهید وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد 370 گلزار با تعداد هزار و 436 مزار تاکنون ساماندهی شده و تعداد 146 گلزار با 311 مزار نیاز به ساماندهی دارند.

مسئول ارشد استانی تصریح کرد: باید اعتبارات لازم در این خصوص با در نظر گرفتن منابع آن مصوب شود تا بتوانیم طبق برنامه زمان‌بندی شده در این زمینه اقدامات اساسی را انجام دهیم.

خادمی به وظایف دستگاه‌های دیگر در این راستا اشاره کرد و گفت: علاوه بر وظایف اصلی که بر عهده بنیاد شهید است، بنیاد مسکن نیز در روستاهایی که طرح هادی اجرا می‌کند وظیفه دارد که نسبت به ساماندهی گلزار شهدای همان روستاها هم اقدام کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در یک بازه دو ساله شاهد ساماندهی گلزار شهدای همه مناطق استان باشیم، گفت: اگر در این خصوص همت شود و همه به وظایف خود به درستی عمل کنند این مهم در پایان دو سال دست یافتنی است.

خادمی در بخشی دیگر این نشست به گلزار شهدای شهر یاسوج و لزوم تعمیر و ساماندهی آن اشاره کرد و گفت: از لحاظ معماری گلزار شهدای یاسوج در کشور از گلزارهای نمونه به شمار می‌رود ولی به لحاظ سازه مشکلات اساسی در این بنا مشاهده می‌شود.

وی مقاومت این سازه را بسیار ضعیف دانست و با هشدار به مسئولان مرتبط برای پیش‌بینی از جلوگیری هرگونه حادثه‌ای در آینده لزوم جابجایی اعتبارات در سال جاری برای مقاوم‌سازی آن دستورات لازم را صادر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید هر چه زودتر پیمانکار ویژه این طرح در نظر گرفته شود تا با تأمین بخشی از اعتبار آن در مدت باقی‌مانده سال‌جاری کار مقاوم‌سازی آن صورت گیرد.

انتهای پیام/2571‌/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول