اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظره قدیری ابیانه و علی شکوهی

دولت هاشمی عدالت را قربانی توسعه کرد

مناظره سیاسی علی شکوهی روزنامه‌نگار و حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک با موضوع بررسی عملکرد دولت یازدهم برگزار شد.

دولت هاشمی عدالت را قربانی توسعه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مناظره حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و همچنین علی شکوهی روزنامه‌نگار با عنوان بررسی اقدامات دولت یازدهم امروز ظهر برگزار شد.

قدیری ابیانه در بخشی از اظهارات خود گفت: از آنجایی که مردم، دولت و رسانه‌ها در توهم هستند و بیشتر انتظارات آنها توهمی بوده و تا زمانی که تصور غلطی از میزان بودجه عمومی و توانایی کشور و درآمد نفت دارند، مشکلات کشور درست نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم محبوبیت را به مصلحت جامعه ترجیح داده است، اظهار داشت: اگر دولت می‌خواهد موفق باشد باید حقایق را به مردم بگوید.

وی با اشاره به اینکه دولت پیشنهاد حذف پرداخت یارانه به 3 دهک را خیلی زود پس گرفت، گفت: مدیران این دولت احساس کردند که این 3 دهک که جزو اقشار پردرآمد و مرفه هستند، حامیان دولت بوده و به آن رای داده و به همین دلیل خیلی زود پیشنهاد خود را پس گرفتند.

این فعال سیاسی ادامه داد: دولت به جای اینکه 100 روز تلاش کند و بعد برای مردم توضیح بدهد، باید مردم را به تلاش و کوشش تشویق کند.

قدیری ابیانه افزود: متاسفانه رئیس‌جمهور به جای گزارش عملکرد، بیشتر به انتقاد از دولت پرداخت و گزارشی از کارهای این دولت نداد.

بر اساس این گزارش،‌ علی شکوهی از روزنامه‌نگاران کشورمان نیز در این مناظره طی سخنانی اظهار داشت: دولت گذشته 8 سال اداره کشور را بر عهده داشت و امروز به جای اینکه بخواهیم از مدیران سابق پاسخ بخواهیم، عملکرد 100 روزه این دولت را که مدت بسیار کوتاهی است،‌ نقد می‌کنیم.

وی افزود: یک سری از نیروهای سیاسی پیشاپیش می‌خواهند دولت را دارای مشکل و کاستی معرفی کنند و این در حالی است که این دولت هنوز برنامه‌ها و طرح‌های خود را اجرا نکرده است.

* کمرنگ نشان دادن مشکلات دولت سابق ظلم است

شکوهی تاکید کرد: به طور قطع این نگاه‌ها به کشور خسارت وارد کرده و دود آن به چشم ملت می‌رود.

وی افزود: دولت کنونی در بدترین شرایط مسئولیت را تحویل گرفته و ظلم بزرگی است که به صورت عمد بخواهیم مشکلات دولت گذشته را در ذهن مردم کمرنگ کنیم.

حسن قدیری ابیانه نیز در ادامه این مناظره گفت: دولت کنونی نیز مانند دولت خاتمی محبوبیت را به مصلحت ترجیح داده و این در صورتی است که دولت باید خدمت را به محبوبیت ترجیح بدهد.

علی شکوهی نیز در پاسخ به این اظهارات گفت: بدون تردید با بررسی‌های صورت گرفته دولت خاتمی از نظر شاخص‌های اقتصادی بهتر از دولت‌های قبل و بعد خود بوده است.

وی ادامه داد: این موفقیت در شاخص‌های اقتصادی نشان‌دهنده استفاده از تصمیم‌های کارشناسان بود و به صورت خودرای و شخصی تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

* دولت هاشمی عدالت را قربانی توسعه کرد

وی با اشاره به اینکه دولت چرا یارانه‌های 3 دهک بالای جامعه را حذف نکرد، افزود: دولت بر سر حرف خود برای حذف یارانه‌ها بود، ولی مجلس به مخالفت با آن پرداخت.

این فعال سیاسی اضافه کرد: دولت هاشمی عدالت را قربانی توسعه کرد و این انتقادی است که بر دولت وی وجود دارد.

قدیری ابیانه نیز در ادامه با اشاره به فتنه 88 و اشتباهی که اصلاح‌طلبان انجام دادند، گفت: برخوردهای غیرقانونی آنها موجب شد که غربی‌ها به خود جرات داده و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران وضع کنند.

علی شکوهی نیز در پاسخ گفت: خوب است که واقع‌بین باشیم و اگر به تاریخ قطعنامه‌ها نگاه کنیم متوجه می‌شویم که ربطی به اتفاقات سال 88 نداشته و چه خوب است، بپذیریم که نداشتن طرح و برنامه‌ریزی در مذاکره‌ها از دلایل تحریم‌ها بوده است.

وی ادامه داد: این درست نیست اشخاصی را پیدا کنیم و تمام اتفاقات و ناراحتی‌های خود را بر سر اشخاصی مظلوم خراب کنیم.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول