اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غرضی در گفت‌وگو با فارس:

گزارش عملکرد دولت محدود به زمان نباشد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم با اشاره به اینکه دولت در ارائه گزارش عملکرد به مردم خود را محدود به زمان نکند، گفت: تا الان در مذاکرات با رهنمودهای رهبری برنده هستیم.

گزارش عملکرد دولت محدود به زمان نباشد

سید محمد غرضی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه حکومتی که در سال 57 تشکیل دادیم جمهوری اسلامی نامگذاری شد، گفت: جمهوری تفاوتش با دموکراسی فقط در عام بودن و به عموم توجه داشتن است ولی دموکراسی توجه‌اش فقط به یک گروه است.

وی گفت: نظام جمهوری یعنی اینکه در آن نظام یا کشور، تمام امور توسط نیروی انسانی اداره می‌شود که نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس است.

غرضی افزود: می‌توان در مقطعی جمهوری را با اجماع جایگزین کرد تا جوانان بتوانند در جامعه خود مثل آزادسازی سوسنگرد و همه عملیات‌های جنگ تحمیلی سهیم باشند.

* گزارش صد روزه دولت

وی با اشاره به موضوع گزارش‌دهی 100 روزه دولت از اوضاع کشور گفت: امیدوارم دولت گزارش مثبتی ارائه کند ولی به نظر بنده هیچ دولتی خودش را محدود به زمان نمی‌کند و این یک تجربه است؛ باید آرامش ایجاد شده بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که به نفع کشور و مردم است، ادامه یابد.

*مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5

غرضی ادامه داد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که حرف رژیم صهیونیستی یعنی جنگ علیه ایران را انجام ندهند؛ اگرچه آمریکا هرگز نمی‌تواند حمله کند و این اشتباه را در آینده نیز نخواهد کرد.

به گفته وی، موضع آمریکا در مذاکرات هسته‌ای مقداری سست‌تر شده و دیپلمات‌های ما توانسته‌اند چهره زشت و خونخوار نتانیاهو و رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان دهند تا الان نیز در مذاکرات با رهنمودهای رهبری برنده هستیم.

غرضی در پاسخ به این سؤال که اگر شما رئیس جمهور بودید، چه رویکردی را در سیاست خارجی دنبال می‌کردید، گفت: معتقدم در تمامی جریان‌ها تعامل راه‌حل است نه مذاکره.

به گفته وی، در مناظرات گفتم که سیاست خارجی انعکاس سیاست داخلی است و به هر میزان سیاست داخلی را قوی‌تر کنیم طبیعتاً سیاست خارجی هم همپای آن تقویت می‌شود.

غرضی تصریح کرد: اگر در موضوع توسعه یعنی اداره کردن کشور موفق نباشیم دشمنان حاضر به مذاکره نخواهند شد و باز تکرار می‌کنم که الان در مذاکرات برنده هستیم.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول