به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا قیاسی ظهر امروز در کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان همدان با تأکید بر تکریم ارباب رجوع در دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: باید این دفاتر با ایجاد فضای مطلوب بتوانند جایگاه مناسبی را برای مراجعه کنندگان برای ارائه خدمات فراهم کنند.
وی با بیان اینکه واگذاری به بخش خصوصی نباید مانع از خدماترسانی مطلوب به مراجعهکنندگان شود، افزود: برخی از افراد برای دریافت مجوز دفاتر پیشخوان دولت فضای مناسبی را در نظر میگیرند اما پس از اخذ مجوز به اماکنی جابه جا میشوند که ارباب رجوع رضایت کامل را ندارد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: کمیته نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت باید بر نحوه کار این دفاتر نظارت کند تا این دفاتر بر اساس طرحها و آئیننامهای که تدوین شده، پیش روند.
دبیر کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان همدان نیز گفت: از این پس مراسلات به صورت پست سفارشی بوده و با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده مبلغ 2 هزار و 700 تومان علاوه بر کارمزد مصوب شده برای دفاتر پیشخوان دریافت میشود.
عباس صادقی افزود: ارزیابی از دفاتر توسط کمیتهای از استانداری صورت میگیرد که اگر در زمان حضور ارزیاب دفتر بسته باشد، دفتر لغو پروانه میشود.
مدیرکل ثبت احوال استان همدان نیز با بیان اینکه 13 دفتر پیشخوان دولت خدمات ثبت احوال را ارائه میکنند، افزود: چهار دفتر در سال گذشته و 9 دفتر امسال خدمات ثبت احوال را برای شهروندان ارائه میکنند.
عبدالله مقصودیفر بیان داشت: 22 دفتر پیشخوان دولت نیز خدمات ثبت احوال را در سطح روستاها ارائه میکنند.
حمید بهنامی، مدیرکل پست استان همدان نیز گفت: سال گذشته 34 میلیون تراکنش در استان صورت گرفت که 13 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/89003/صا30/ژ1001