اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در ایجاد امنیت در جامعه

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به نقش و ظرفیت رسانه‌ها در ایجاد امنیت اشاره کرد و گفت: با توسعه زیرساخت‌های امنیت می‌توان نقش موثری در برقراری امنیت هر جامعه‌ ایفا کرد.

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در ایجاد امنیت در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی جمادی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد به اهداف دادگستری در استان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این دستگاه قضایی ایجاد امنیت در سطح جامعه است.

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تاکید بر این‌که امنیت پایدار به عنوان یک زیرساخت محسوب می‌شود، گفت: به منظور توسعه و زیرساخت کشور و استان بحث امنیت آن جامعه مطرح می‌شود که تمام تلاش دستگاه قضا در راستای فراهم کردن امنیت جامعه است.

جمادی با بیان این‌که امنیت با پیشگیری مترادف است و باید کاری کنیم که جرمی صورت نگیرد، گفت: انجام هر عملی نیازمند فراهم کردن شرایط لازم و ایجاد امنیت در آن جامعه بوده که برای هرگونه سرمایه‌گذاری، تفریح و زندگی سالم خانوادگی نیازمند امنیت هستیم.

این مسئول قضایی گفت: اگر بخواهیم امنیت به معنای واقعی را در هر جامعه‌ای داشته باشیم تنها دستگاه قضا مکلف نبوده بلکه دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی نقش و تاثیر به‌سزایی در برقراری امنیت جامعه دارند و می‌تواند موثر واقع شود.

جمادی با تاکید بر این‌که تجربه نشان داده جامعه‌ای که جرم خشنی مرتکب شده با مجازات برطرف نمی‌شود، گفت: برای ایجاد امنیت واقعی در جامعه باید از مسیری دیگر وارد شویم و از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تاکید بر این‌که رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در ایجاد امنیت هر جامعه دارند، گفت: مخاطبان رسانه‌ها تنها افرادی که می‌خوانند و می‌بینند نبوده بلکه به صورت غیرمستقیم و غیر رسمی آموزش‌هایی به جامعه داده می‌شود که در برقراری امنیت موثر است.

این مسئول قضایی امنیت را زیرساخت هر جامعه‌ای عنوان کرد و گفت: امنیت از مقوله‌هایی است که هر فرد و نهاد و دستگاهی به نوعی باید خود را مسئول بداند از این‌رو می‌طلبد همه دست به دست هم دهیم و طی برنامه و سیکل خاصی بحث امنیت را در جامعه نهادینه کنیم.

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که مجازات کردن و پلیسی برخورد کردن نمی‌تواند در مقوله امنیت تاثیرگذار باشد، گفت: با توسعه زیرساخت‌های امنیت می‌توان نقش موثری در برقراری امنیت هر جامعه‌ ایفا کرد.

جمادی به نقش موثر رسانه‌ها در ایجاد امنیت اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها و مطبوعات استان می‌توانند کمک کار دستگاه قضا، دستگاه‌های اجرایی و مردم در حوزه امنیت باشند.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول