اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات هلال احمر گیلان خبر داد

نجات 15 مسافر گرفتار برف و کولاک در گیلان/ سقوط مرگبار یک کوهنورد در تالش

معاون امداد و نجات هلال احمر گیلان از نجات 15 مسافر در راه مانده گرفتار در برف و کولاک مسیرهای «ورگه‌ دره» تالش و «کجید» املش خبر داد.

نجات 15 مسافر گرفتار برف و کولاک در گیلان/ سقوط مرگبار یک کوهنورد در تالش

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش غلامی پیش از ظهر امروز در جلسه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گزارشی از روند عملیات نجات این نهاد را ارائه کرد.

وی اظهار کرد: به دنبال بارش برف و کولاک، امدادگران هلال احمر گیلان در شهرستان‌های تالش و املش امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات هلال احمر گیلان انجام عملیات نجات مصدومان و حادثه‌دیدگان را در سه عملیات تخصصی امداد و نجات کوهستان و جاده ذکر کرد.

وی افزود: در دو عملیات امدادی، امدادگران هلال احمر 15 مسافر در راه مانده گرفتار در برف و کولاک را در مسیرهای «ورگه دره» تالش و «کجید» املش پس از ارائه خدمات امداد و کمک‌های اولیه اسکان اضطراری دادند.

غلامی امدادرسانی به 3 کوهنورد در منطقه چوبر تالش را از دیگر اقدام‌های حوزه معاونت امداد و نجات هلال احمر عنوان کرد.

وی ادامه داد: با اطلاع‌رسانی تلفنی یکی از کوهنوردان مبنی بر پرت شدن دو نفر از همراهانش به داخل دره، بلافاصله تیم‌های امداد و نجات تالش، آستارا و فومن به منطقه مذکور اعزام شدند.

به گفته این مسئول، امدادگران با توجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه چوبر تالش پس از تلاش 23 ساعته دو کوهنورد حادثه‌دیده را که یکی پس از سقوط در دره جان باخت و دیگری مصدومیت جزئی داشت به بالا منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند هنگام وقوع حوادث طبیعی و بین جاده‌ای در صورت نیاز به خدمات امدادی با تلفن 112 ندای امداد تماس گرفته و از خدمات امداد و نجات هلال احمر گیلان به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول