اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانش‎آموزی شهرستان‌‏های استان تهران:

برگزاری مانور امداد و نجات در 4 هزار مدرسه تهران رضایت‌‏بخش بود

رئیس سازمان دانش‎آموزی شهرستان‏‌های استان تهران گفت: برگزاری مانور امداد و نجات در 4 هزار مدرسه تهران رضایت‌‏بخش بود و این فعالیت‏‌ها باید ادامه یابد.

برگزاری مانور امداد و نجات در 4 هزار مدرسه تهران رضایت‌‏بخش بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیدقاسم قربان‏پورگنجی ظهر امروز در جمع شماری از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه، از روند برگزاری پانزدهمین دوره مانور زلزله در مدارس استان تهران ابراز رضایت کرد.

وی گفت: مانور آمادگی مقابل زلزله در چهار هزار مدارس استان تهران برگزار شد و این مانور با حضور دستگاه‎های عضو ستاد بحران و به منظور آمادگی هر چه بیشتر دانش‎آموزان در مقابله با حوادث غیرمترقبه به مرحله اجرا درآمد.

رئیس سازمان دانش‎آموزی شهرستان‏‌های استان تهران یادآور شد: هر ساله در روز هشتم آذر ماه در مدارس، مانورهای آمادگی مقابل حوادث اجرا می‎شود که امسال با توجه به مصادف شدن این تاریخ با روز جمعه، این مراسم چند روز دیرتر برگزار شد.

یعقوب ایمانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه نیز در این مراسم اظهار داشت: مانور سراسری زلزله در کشور ما به صورت نمادین در روز هشتم آذر انجام می‎شود و همیشه باید مقابل خطرات و حوادثی که قرار است، اتفاق بیفتد آمادگی داشته باشیم.

به گفته ایمانی، دو کار را در مواقع بروز حوادث باید انجام دهیم و یکی این است که افراد باید آموزش ببینند تا در هنگام بروز حوادث و بحران‎های طبیعی خودشان را از خطر حفظ کنند و به کسانی که در زلزله یا هر حادثه دیگری آسیب دیده‎اند، کمک شود.

ایمانی با اشاره به آیه‎ای از قرآن کریم گفت: اگر بتوانیم کسی را در حوادث نجات دهیم، مثل این است که امتی را نجات داده‎ایم.

وی با تأکید بر ارائه آموزش لازم به افراد برای مقابله با بحران‎ها بیان کرد: در این مواقع، باید خونسردی خود را حفظ کنیم تا کم‏ترین تلفات را در حوزه انسانی داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فیروزکوه نیز خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم حوادث غافل‌گیرکننده و غیرمنتظره را مدیریت کنیم، باید تجربه، آمادگی، مهارت، سرعت عمل و آموزش لازم داشته باشیم.

علی‏ محمدعلی‏‌تبار ضمن تأکید بر جدی گرفتن این آموزش‎ها قبل از بروز حوادث به دانش‎آموزان گفت: هنگام بروز بلایای طبیعی، در هر شرایط و موقعیتی، در منزل یا مکان‎های عمومی باید کار امداد را انجام دهیم.

محمدعلی‏‌تبار گفت: زمان وقوع حوادث برای ما نامعلوم است و حادثه زمان نمی‎شناسد و در این هنگام همه افراد باید امدادگر باشند.

انتهای پیام/2568/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول