اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی همدان خبر داد

معرفی 56 پروژه زمین‌خواری به مراجع قضایی

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به معرفی 56 پروژه تصرفات غیر قانونی و زمین‌خواری در سطح استان به مراجع قضایی طی امسال گفت: 136 مورد پرونده‌های اراضی دولتی و راه نیز در دست پیگیری است.

معرفی 56 پروژه زمین‌خواری به مراجع قضایی

محمدرضا قرائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 56 پروژه تصرفات غیر قانونی و زمین‌خواری از سوی این اداره کل کشف و به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

وی افزود: با تشکیل کمیته حفاظت از اراضی به صورت شبانه‌روزی در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال تلاش به عمل می‌آید.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بیان داشت: تاکنون تعداد 6 قطعه معادل 18 هزار و 941 متر مربع اخذ سند توسط اداره املاک و بانک زمین این اداره کل صورت گرفته است.

وی در زمینه برداشت میدانی توسط اداره شناسایی و حفاظت از اراضی این اداره گفت: این حوزه تاکنون 750 مورد بازدید از محل، 110 مورد استقرار نیوجرسی، 56 مورد کشف تصرفات، 22 هکتار رفع تصرفات و 11 هزار هکتار حفاظت از اراضی انجام داده است.

قرائی اضافه کرد: در این حوزه 17 قطعه نصاب مالکانه معادل 3 هزار و 530 متر مربع، 69 قطعه واگذاری سایر ارضی معادل 17 هزار و 415 متر مربع و هفت قطعه واگذاری مسکن مهر معادل 30 هزار و247 متر مربع اقدام شده است.

وی در رابطه با اقدامات اداره حقوقی و ارزیابی خسارت ابراز داشت: در این حوزه 136 مورد پرونده‌های اراضی دولتی و راه در دست پیگیری است.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد:‌ از این میزان 104 مورد در مرحله بدوی قرار دارد و 32 مورد تجدید نظر که از این تعداد 69 مورد آن در جریان و 67 مورد مختومه شده است.

وی ادامه داد: از 69 مورد پرونده در جریان 37 مورد له دولت و 32 مورد علیه دولت حکم صادر شده است.

قرائی در رابطه با اقدامات فنی و مهندسی اضافه کرد: تعداد 100 نقشه در سطحی به مساحت 20 هکتار پیاده شده، 250 نقشه مورد بررسی، 60 مورد در سطحی به مساحت 50 هکتار برداشت، 110 مورد به مساحت 15 هکتار تحویل زمین و 320 مورد نیز با نرم‌افزار Auto cap طراحی و ترسیم شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه سامانه استعلام سوابق مالکیت و واگذاری نیز تعداد 11 هزار و 324 مورد بررسی و ایجاد سابقه مالکیت، 523 مورد بررسی و پاسخ به استعلامات ادارات و 322 مورد پس از تشکیل پرونده حذف و ویرایش سابقه فرم «الف» و «د» صورت گرفته است.

انتهای پیام/89006/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول