اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماه امسال صورت گرفت

ثبت 13 شرکت خارجی در منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: 13 شرکت خارجی با سرمایه اظهار شده سه میلیارد ریال در هشت ماه امسال در منطقه آزاد انزلی ثبت شده است.

ثبت 13 شرکت خارجی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، رضا مسرور پیش از ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی و معنوی در این منطقه اظهار کرد: تعداد 102 شرکت از ابتدای امسال تاکنون در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده است.

وی به رشد 50 درصدی شرکت‌ها در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و افزود: امسال سرمایه ثبتی شرکت‌ها بیش از 271 میلیارد ریال است.

به گفته مسرور، 115 شرکت در بخش بازرگانی، شش شرکت در حوزه صنعتی و 31 شرکت در زمینه خدماتی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه 102 شرکت در هشت ماه نخست سال گذشته در این منطقه به ثبت رسیدند، خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت 70 شرکت بازرگانی، 10 شرکت صنعتی و 22 شرکت خدماتی است.

وی از ثبت 13 شرکت خارجی با سرمایه اظهار شده بیش از سه میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی خبر داد و تصریح کرد: تعداد 75 شرکت خارجی از سال 84 تاکنون در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیدند ضمن اینکه 12 شعبه شرکت خارجی در منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

مسرور، سرمایه‌گذاران خارجی ثبت‌کننده شرکت در منطقه آزاد انزلی را دارای تابعیت کشورهای کره جنوبی، امارات متحده عربی، ترکیه، سوئد، چین، ترکمنستان، انگلستان، جمهوری آذربایجان، آلمان، هند، روسیه و پاکستان عنوان کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی میزان مالکیت سرمایه‌گذاران خارجی در شرکت‌های مذکور را از 33 تا صد درصد اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه 132 شرکت ایرانی از ابتدای امسال تاکنون در منطقه آزاد انزلی ثبت شدند، بیان کرد: سرمایه ثبتی شرکت‌های مذکور 202 میلیارد ریال است.

مسرور به ثبت 85 شرکت در هشت ماه سال 91 در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و یادآور شد: میزان سرمایه شرکت‌های مذکور بیش از 24 میلیارد ریال است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه 781 شرکت داخلی و خارجی از سال 84 تاکنون در این منطقه به ثبت رسیدند، اظهار کرد: مجموع سرمایه ثبتی شرکت‌های مذکور 2 هزار و 75 میلیارد ریال است.

وی معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره‌برداری شرکت‌ها را از مزایای سرمایه‌گذاری و ایجاد شرکت در منطقه آزاد انزلی دانست و تصریح کرد: شرکت‌ها آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف صد درصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده را دارند.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول