اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول روسیه در رشت:

منطقه آزاد انزلی توانمندی جذب سرمایه‌گذاران روسی را دارد

سرکنسول روسیه در رشت به قابلیت‌های منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی توانمندی جذب سرمایه‌گذاران کشور روسیه را دارد.

منطقه آزاد انزلی توانمندی جذب سرمایه‌گذاران روسی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، ماکسیم بارانوف ظهر امروز در بازدید از منطقه آزاد انزلی خواستار معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه به‌ویژه بندر کاسپین به سرمایه‌گذاران روسی شد و اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی از قابلیت‌های بسیار مناسب و مستعد برای جذب سرمایه‌گذاران کشور روسیه را دارد.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ترانزیتی منطقه آزاد انزلی برای افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی به‌ویژه در زمینه آهن‌آلات و چوب تاکید کرد و افزود: برگزاری جلسه‌های کاری به منظور سرمایه‌گذاری مشترک سرمایه‌گذاران با منطقه آزاد انزلی تاثیرگذار است.

بارانوف با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی می‌تواند نقش برجسته‌ای در ساماندهی روابط اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر داشته باشد، تصریح کرد: رایزن بازرگانی روسیه در ایران به منظور بازدید از منطقه آزاد انزلی و آشنایی با ظرفیت‌های این منطقه دعوت می‌شود.

سرکنسول روسیه در رشت به آمادگی این کنسولگری برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مزیت‌های منطقه آزاد انزلی به سرمایه‌گذاران روسی اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد ایران در دریای خزر می‌تواند از مزایای قانونی جذب سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه شرکت‌های روسی بهره‌مند شود.

*ثبت شرکت با مالکیت 100 درصد خارجی در منطقه آزاد انزلی

سرپرست معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در بازدید مذکور گفت: مزیت‌های قانونی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مانند نیاز نداشتن به صدور قبلی روادید برای اتباع خارجی به منظور ورود به منطقه، امکان سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت با مالکیت 100 درصد خارجی از قابلیت‌های منطقه آزاد انزلی است.

سید ابراهیم سقائی منطقه آزاد انزلی را بستر بی‌نظیری برای بهره‌برداری سرمایه‌گذاران خارجی عنوان کرد و افزود: احداث بندر کاسپین زمینه توسعه منطقه و افزایش مبادلات تجاری و صنعتی گیلان در سال‌های آینده را فراهم می‌کند.

وی از آمادگی تاسیس شعبه و نمایندگی بانک‌ها یا شرکت‌های بیمه روسی در سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد و بیان کرد: با توجه به سابقه تاریخی روابط دو کشور به‌ویژه گیلان با بنادر روسیه و استان آستراخان روسیه، می‌توان از ظرفیت‌های متعدد این منطقه برای گسترش همکاری‌ها استفاده کرد.

سقائی با اشاره به اینکه بسیاری از واردات کشورهای حاشیه دریای خزر محصولات صنعتی است، تصریح کرد: کنسولگری روسیه با توجه به وجود اراضی قابل واگذاری و اولویت جذب سرمایه‌گذاران صنعتی در حوزه منطقه آزاد انزلی، می‌تواند نقش مهمی در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه به سرمایه‌گذاران روسی را داشته باشد.

وی در پایان گردشگری به‌ویژه گردشگری سلامت را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی به منظور حضور سرمایه‌گذاران کشور روسیه عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول