اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای توسعه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی قزوین صورت می‌گیرد

خرید و واگذاری 300 دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی در قزوین

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: به منظور ارتقای سطح مکانیزاسیون کشاورزی این استان، 300 دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی به متقاضیان واجد الشرایط در استان قزوین در سال جاری اختصاص می‌یابد.

خرید و واگذاری 300 دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، استان قزوین در بخش کشاورزی یکی از قطب‌های کشور است که باید اقدامات مهم و اساسی در زمینه مکانیزه کردن تولید در تمام مراحل صورت گیرد که در این راستا استفاده از تجهیزات و ادوات کشاورزی مدرن بسیار راهگشا است.

حمیدرضا تبسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بر مبنای تفاهم‌نامه‌های سه جانبه ما بین سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و این سازمان و به منظور تأمین ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و افزایش سطح مکانیزاسیون کشاورزی استان، 300 دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی به متقاضیان واگذار می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین ادامه داد: از محل منابع داخلی بانک مشروط به توازن منابع و مصارف برای خرید تراکتور و ادوات کشاورزی به اشخاص معرفی شده از سوی این سازمان، خرید تعداد 300 دستگاه تراکتور و ادوات موردنیاز متقاضیان تخصیص می‌یابد.

تبسمی در خصوص این تفاهم‌نامه تصریح کرد: کشاورزان واجد شرایط که دارای زمین کشاورزی بوده و یا ارائه‌دهنده خدمات مکانیزاسیون کشاورزی باشند و یا دارای گواهینامه رانندگی تراکتور هستند از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به بانک معرفی می‌شوند.

این مسئول توسعه مکانیزاسیون را در گروی نوسازی ماشین‌آلات قدیمی کشاورزی و استفاده از تکنولوژی به روز دانست و بیان کرد: توسعه ضریب مکانیزاسیون و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید بسیار مؤثر است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از نمایندگی کدی تراکتورسازی ایران ـ تبریز به مدیریت صفدری و با کد 329 در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مستقر و مشغول به ارائه خدمت است.

گفتنی است؛ واگذاری این تعداد تراکتور در بخش کشاورزی استان تحول زیادی ایجاد می‌کند و امیدواریم با تلاش مسئولان این بخش و همکاری سایر مسئولان مرتبط با بخش کشاورزی شاهد شکوفایی و رونق هرچه بیشتر صنعت کشاورزی در استان قزوین باشیم.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول