اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

بخش عمده مشکلات بخش کشاورزی مدیریتی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بخش عمده از این اشکالات موجود در بخش کشاورزی استان ضعف مدیریتی است.

بخش عمده مشکلات بخش کشاورزی مدیریتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قدرت‌الله قاسمی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی، اظهار داشت: وضعیت بخش کشاورزی به گونه‌ای است که همه باید توان و اندیشه خود را به کار گیرند تا بتوانیم از تنگنایی که وضعیت کشاورزی و اقتصاد کشور پیدا کرده است خارج کنیم.

وی افزود: در استان اصفهان شرایط به گونه‌ای است که کشاورزی دچار چالش‌های بسیاری شده و وضعیت سخت و نفس‌گیری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: اقلیم گرم و خشک استان اصفهان، کمبود بارش، خشک شدن زاینده‌رود، تکه‌تکه شدن اراضی کشاورزی، تشدید آلودگی شهرها و روستاها به واسطه بیابان‌زایی ، تشدید آلودگی با کاهش سطوح کشت، توسعه بیکاری و خطر تخلیه شدن روستاها مشکلاتی است که در شرایط موجود با آنها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده از این اشکالات مدیریتی بوده است، خاطرنشان کرد: با وجود این مشکلات، استان اصفهان دارای قابلیت‌های بسیاری بوده که اگر محقق شوند به طور حتم بسیاری از این مشکلات رفع می‌شود.

قاسمی متذکر شد: وجود کشاورزانی با دانش، تجربه و سخت‌کوشی فراوان که در بخش‌های دیگر کشور نیز فعالیت داشته، مراکز علمی، کارشناسان خبره و شرایط آب‌وهوایی متفاوت و مناسب در گوشه‌های مختلف استان تولیدات بسیاری داریم و کربوهیدرات و پروتئین‌های مورد نیاز جامعه را بیش از ظرفیت استان تأمین می‌کنیم.

وی تأکید کرد: با وجود تمام محدودیت‌ها 3 درصد اراضی کشور را در اختیارداریم که 6 درصد از محصولات کشاورزی کشور در اصفهان تأمین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: تنوع محصولات تولیدی زراعی، باغی و دامی از ویژگی‌های کشاورزی استان بوده که در بسیاری موارد بیش از نیاز استان است و بخشی از نیازهای سایر استان‌ها را نیز تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان آب و منطقه‌ای و وزارت نیرو باید نهایت تلاش خود برای تأمین آب استان را داشته باشند، یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را در جهت استفاده بهینه از آب و امکانات موجود با استفاده از دانش فنی خود به کار می‌گیرد.

قاسمی در پایان ابراز داشت: سایر سازمان‌ها از جمله صنایع و شهرداری نیز باید در این امر ما را یاری رسانند و امیدواریم با همکاری تمام سازمان‌ها بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

انتهای پیام/63015/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول