اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت شهرستان قدس خبر داد

توزیع قرص آهن در مدارس دخترانه شهرستان قدس

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس از اجرای طرح آهن‌یاری ویژه دانش‌آموزان دختر و توزیع قرص آهن در مدارس راهنمایی و دبیرستان دخترانه این شهرستان خبر داد.

توزیع قرص آهن در مدارس دخترانه شهرستان قدس

حسین میرشریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قدس اظهار کرد: برخی از بیماری‌ها‌ به ویژه مسائلی مانند کم‌خونی و فقر آهن در سال‌های گذشته در میان دختران و بانوان کشورمان بیشتر از دیگر موارد گزارش شده و به همین دلیل طرح‌هایی برای پیشگیری از آن‌ها توسط نهادهای بهداشتی و پزشکی به اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین این بیماری‌ها مربوط به کم‌خونی و فقر آهن است که در دختران بیش از پسران مشاهده می‌شود و به همین دلیل از سوی نهادهای مسئول در حوزه بهداشت و درمان از جمله شبکه‌های بهداشت طرح‌هایی برای مقابله با این امر در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول افزود: در همین زمینه طرحی با عنوان آهن‌یاری در مدارس دخترانه و برای مقاطع راهنمایی و دبیرستان‌های شهرستان قدس از ابتدای هفته جاری به اجرا درآمده است.

میرشریفی گفت: براساس این طرح تا پایان اسفند ماه سال جاری قرص آهن به صورت یک هفته‌ در میان بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود و هر دختر دانش‌آموز مقاطع راهنمایی و دبیرستان هفته‌ای یک قرص آهن دریافت می‌کند.

*تأمین 230 هزار قرص آهن

وی اظهار کرد: براساس گزارش‌ها و آمارهای آموزش و پرورش در این طرح بیش از 15 هزار دانش‌آموز دختر شهرستان قدس مشارکت دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس افزود: در مرحله نخست این طرح که ابتدای هفته جاری انجام شد، قرص آهن در اختیار دانش‌آموزان زیرپوشش طرح قرار گرفته است.

میرشریفی گفت: برای اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس دخترانه شهرستان قدس تاکنون بیش از 230 هزار قرص آهن تامین شده است و امیدواریم با اجرای طرح فوق بتوانیم بخش مهمی از نیاز دختران به آهن را تامین کرده و از بیماری‌هایی چون کم‌خونی و فقر آهن در آنان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول