اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارش برف و برودت هوا

دانش‌آموزان 11 شهر اردبیل خانه‌نشین شدند / تمام راه‌های اردبیل باز است

به دنبال بارش برف و برودت هوا در استان اردبیل مدارس 11 شهر این استان تعطیل شده و دانش‌آموزان و معلمان خانه‌نشین شدند.

دانش‌آموزان 11 شهر اردبیل خانه‌نشین شدند / تمام راه‌های اردبیل باز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس اطلاعیه‌ای که آموزش و پرورش استان اردبیل صبح امروز اعلام کرد مدارس در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، نیر، نمین، سرعین، هیر، ارشق، لاهرود، کوثر و شاهرود در نوبت صبح و در مقطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول تعطیل است.

بر اساس همین اطلاعیه در شهرستان خلخال نیز مقطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل شد تا دانش‌آموزان در رفت و آمد خود دچار مشکل نشوند.

اما بارش برف که از دیشب نواحی مختلف استان اردبیل را در برگرفته از صبح امروز متوقف شده است اما سوز و سرمای آن همچنان در مناطق مختلف اختلالاتی ایجاد کرده به طوری که یخبندان و لغزندگی خیابان‌ها و جاده‌های مختلف در تردد روزانه مردم مشکلاتی را به وجود آورده است.

کارگران شهرداری از اولین ساعات امروز خیابان‌ها و مسیرهای تردد مردم و معابر را برف‌روبی کرده و برای تردد مردم بازگشایی کردند و با نمک‌پاشی در مسیرهای مختلف به ویژه پل‌های روگذر تا حدودی مشکلات را بر طرف کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرکز مدیریت و اطلاعات راه‌های استان اردبیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمام محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد و تنها در برخی از گردنه‌های نظیر صائین و اسالم مشکلاتی در تردد خودروها که بدون زنجیر و امکانات و تجهیزات زمستانی بتوانند حرکت کنند به وجود آورده است که ضروری است رانندگان در صورت گذر از محورهای کوهستانی و صعب‌العبور و گردنه‌ها خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید و در صورت نیاز ضروری به سفر با تماس با شماره تلفن 141 از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.

بارش برف که در 11 روز مانده به زمستان به استان اردبیل چهره‌ای کاملاً زمستانی داده است در مناطق شمالی نیز به صورت بارش‌های باران خودنمایی کرده که این بارش‌ها سبب خوشحالی کشاورزان و زارعان در مناطق شمالی استان اردبیل شده است به طوری که بارش‌های باران و برف در اکثر مناطق استان اردبیل سبب شد تا بعد از چند روز وزش باد شدید هوای اردبیل، هوای آرام همراه با سوز و سرما باشد و دیگر خبری از تندبادهای شدید در مناطق مختلف استان که در روزهای گذشته خساراتی را به وجود آورده است، نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پلیس راه استان اردبیل نیز از هموطنان خواست با پرهیز از سفرهای غیر‌ضروری در گذر از محورهای مواصلاتی استان با توجه به ریزش سنگین برف و ورود پدیده کولاک شدید در جاده‌های مختلف با اطمینان و ایمنی کامل حرکت کرده و از شتاب و عجله در رانندگی پرهیز کنند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز اعلام کرد با گذر این سامانه بارشی از مناطق مختلف استان اردبیل در سه روز آینده پدیده قالب جوی جز بارش‌های پراکنده در مرکز و جنوب استان رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول