اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس:

تجارت مرزی از اولویت‌های دولت در کردستان قرار گیرد

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تجارت مرزی باید در اولویت اقدامات استاندار جدید کردستان قرار گیرد تا استان از لحاظ شاخصه‌های توسعه‌ای ارتقا یابد.

تجارت مرزی از اولویت‌های دولت در کردستان قرار گیرد

امید کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: گفتمان جدید دولت اعتدال، تدبیر و امید به میان آمده و فضای جامعه کردستان به سمت آرامش پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: امید به زندگی، امید به آینده و ایجاد شور و شوق و حرکت جدید و توسعه همه‌جانبه از جانب مردم استان احساس شده تا ما شاهد تحول کردستان باشیم.

کریمیان در مورد عدم وجود سرمایه‌گذار با وجود امنیت پایدار در کردستان، گفت: در گذشته تا زمانی که دولت در استان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کرد، استان کردستان درگیر جنگ تحمیلی بود و بعد از جنگ بحث خصوصی‌سازی، کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری بخش‌های دولتی به سرمایه‌گذار خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی پیش آمد که سرمایه‌گذار در این بخش هم سلیقه‌ای برخورد می‌کند و تمایلی به سرمایه‌گذاری در استان‌های محروم کشور ندارد.

این مسئول با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران داخلی، خارجی و بومی می‌خواهیم در کردستان سرمایه‌گذاری کنند، تصریح کرد: ما نمایندگان استان اعلام آمادگی می‌کنیم که با حمایت‌های مادی، حذف بروکراسی طولانی اداری و بسترسازی مسیر سرمایه‌گذاری سهل‌تر شود.

وی یادآور شد: کردستان از لحاظ منابع طبیعی، خدادادی و ظرفیت برای سرمایه‌گذاری از استان‌های غنی کشور است و نیروی کار ارزان، با تجربه و متخصص در این استان به فراوان وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کردستان از نظر شاخصه‌های توسعه‌ای از قبیل راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، آموزش عالی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زیر میانگین شاخصه‌های توسعه‌ای کشور قرار دارد.

کریمیان خاطرنشان کرد: این به آن معنا نیست که استان ما نیرو ندارد، بلکه به این معناست که به کردستان توجه چندانی نشده است.

توسعه زیربنایی کردستان در اولویت قرار گیرد

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه از استاندار جدید کردستان خواست که اولویت خود را در زمینه توسعه زیربنایی بگذارد.

کریمیان خاطرنشان کرد: باید به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار اجازه داده شود تا به میدان آمده و با سرمایه‌گذاری بستر توسعه همه‌جانبه استان فراهم شود تا کردستان به شاخصه‌های میانگین توسعه کشور برسد.

وی با تصریح بر اینکه تجارت مرزی باید در اولویت کارها قرار گیرد، افزود: با توسعه تجارت مرزی، کردستان از لحاظ شاخص‌های توسعه‌ ارتقاء خواهد یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد شهرستان مریوان عنوان کرد: این شهرستان علاوه بر منابع طبیعی و طبیعت بکر منطقه ظرفیت‌هایی مثل معادن دارد که اگر تبدیل به بالفعل شود یک وجهه توسعه‌ای در استان شکل می‌گیرد.

این مسئول یادآور شد: همچنین توسعه تجارت مرزی باشماق مریوان می‌تواند برای ترانزیت، صادرات و واردات ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی استان باشد.

کریمیان با اشاره به اینکه از این ظرفیت‌ها و موهبت‌ها آن‌طور که باید و شاید استفاده نشده، گفت: از دولت اعتدال انتظار می‌رود با مدیریت خوب و حرکت در مسیر توسعه می‌توان به وعده‌های دولت یازدهم جامه عمل پوشاند.

گردشگری ظرفیت خاموش مریوان

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر منابع طبیعی و تجارت مرزی، بخش گردشگری یکی دیگر از ظرفیت‌هایی است که در شهرستان مریوان نادیده گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان مریوان از لحاظ منابع خدادادی بخصوص دریاچه زریوار برای صنعت توریسم ظرفیت خاصی دارد که برای توسعه منطقه و ایجاد اشتغال می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

کریمیان دریاچه زریوار مریوان را یکی از منابع طبیعی کم‌نظیر در جهان برشمرد و افزود: اگر زریوار از مرگ حتمی نجات یابد با تزریق اعتبارات به یک مرکز گردشگری پررونق تبدیل می‌شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در مورد استاندار جدید و برنامه‌هایش برای استان گفت: زاهدی به توسعه متوازن در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بودجه‌ای اعتقاد دارد و تمام بخش‌ها را دیده است.

کریمیان در پایان در پاسخ به اینکه با توجه به عدم انتخاب استاندار بومی برای کردستان از سوی دولت، مدیران استان بومی خواهند بود یا خیر، اذعان داشت: قول استفاده از نیروهای بومی داده شده و رئیس‌جمهور و وزیر بهتر است به وعده‌های خود عمل کنند.

انتهای پیام/79014/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول