اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش مطرح کرد

خلبان شهیدی که 2 مزار دارد

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش گفت: یکی از شاغلان پایگاه هوایی بوشهر تنها شهیدی است که دو قبر در رامسر و کردستان دارد.

خلبان شهیدی که 2 مزار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امیر حبیبی‌منش صبح امروز در نشست شورای شهر بوشهر، اظهار داشت: زمانی که دشمن هواپیمای وی را زدند سر بریده‌اش با کلاه در دامنه کوه کردستان افتاد و دو ماه پس از خاکسپاری تکه‌های پیکرش در کردستان کشف شد.

حبیبی‌منش گفت: زمانی که در خصوص چگونگی خاکسپاری سرِ این شهید بزرگوار از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی سوال شد، ایشان فرمودند که نیازی به نبش قبر نیست و سر این شهید در همان محل کشف شده به خاک سپرده شود.

به گفته وی، کسی اطلاع ندارد که هواپیمای این شهید بزرگوار از پایگاه بوشهر به پرواز درآمده که باید در این خصوص اطلاع‌رسانی شود.

حبیبی‌منش خواستار همکاری مسئولان استان بوشهر برای راه‌اندازی موزه ملی جنگ در بوشهر شد و اظهار داشت: پتانسیل بوشهر برای راه‌اندازی موزه ملی جنگ از بسیاری از استان‌های کشور بالاتر است و این پایگاه زمین مناسبی را هم در اختیار مسئولان شهری قرار می‌دهد.

این مقام ارشد نظامی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اگرچه بسیاری، مقابله با دو لشکر بعثی را به ساخت سنگر و نظایر آن مرتبط می‌دانند، اما آگاهان نظامی می‌دانند که چیزی جلودار قدرت رزمی زرهی نیست، جز موشک و بمب‌های قوی که از بوشهر به پرواز درآمد.

حبیبی‌منش ادامه داد: با دستور شهید فکوری 22 فروند هواپیما و هر کدام با 24 بمب 250 پوندی از بوشهر پرواز کرده بیان کرد: خالی کردن این مهمات بر سر دو لشکر بعثی، مانع پیشروی دشمن به اهواز شده و حقیقتاً این شهر ماندگاری‌اش را مدیون بوشهر و پرنده‌های حماسه‌آفرین پایگاه هوایی است.

در این نشست بهروز یاسینی فرزند شهید یاسینی فرمانده پایگاه هوایی بوشهر نیز حضور داشت که ذکر خاطراتی از پدرش موجب معنوی شدن این جلسه شد.

 انتهای پیام/66006/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول