اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

140 روستای گیلان گازدار می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز گیلان به انعقاد قرارداد با پیمانکاران برای گازرسانی به 217 روستا در این استان اشاره کرد و گفت: 140 روستای گیلان تا پایان امسال گازدار می‌شوند.

140 روستای گیلان گازدار می‌شوند

سید جلال نورموسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت متوسط لوله‌گذاری گازرسانی در روستاهای گیلان را 7.5 کیلومتر دانست و اظهار کرد: با پیمانکاران برای گازرسانی به 217 روستای گیلان انعقاد قرارداد شده است.

وی به اجرای گازرسانی در 120 روستای گیلان اشاره کرد و افزود: شبکه‌گذاری در بعضی از روستاها صد درصد انجام شده است و در تعدادی از روستاها در ابتدای کار هستیم.

نورموسوی متوسط عملیات گازرسانی به روستاهای مذکور را 69 درصد خواند و بیان کرد: بیش از نیمی از شبکه‌گذاری در روستاها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان به احداث 19 ایستگاه گاز در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: گازرسانی به شهرهای دیلمان، جیرنده، بره‌سر و ماکلوان در حال انجام است.

*دیلمان از دی ماه گازدار می‌شود

وی از گازدار شدن شهر دیلمان از دی ماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: نصب ایستگاه در جیرنده در حال انجام است و ابتدای سال 93 گازدار می‌شود.

نورموسوی با اشاره به پنج کیلومتر لوله‌گذاری شهر بره‌سر، یادآور شد: بره‌سر در سال 93 گازدار می‌شود ضمن اینکه گازرسانی به شهر ماکلوان در فومن 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان به اختلال در روند توسعه گازرسانی به روستاها از سال 91 اشاره کرد و افزود: تغییر نرخ ارز سبب عقب‌ماندگی در اجرای پروژه‌های گازرسانی در گیلان شده است.

وی با بیان اینکه 140 روستا سال گذشته در گیلان گازدار شدند، اظهار کرد: تا پایان امسال 140 روستا در استان گازدار می‌شوند.

نورموسوی از گازدار شدن تمام روستاهای جلگه‌ای گیلان تا پایان سال 93 خبر داد و تصریح کرد: گیلان یک‌هزار و 195 روستای گازدار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه 200 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز در گیلان بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: گیلان در بخش تعداد خانوار روستایی رتبه دوم کشوری پس از مازندران را دارد و در بیشتر شاخص‌ها در ردیف هفتم است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان به قابلیت فنی گازدار شدن یک‌هزار و 960 روستا در استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای گازدار شدن روستاهای مذکور تا پایان سال 93 انجام شده است

* مصرف سالانه 5.5 میلیارد متر مکعب گاز در گیلان

وی در ادامه با بیان اینکه سالانه 4.5 میلیارد متر مکعب مصرف گاز در گیلان است، اظهار کرد: یک‌میلیارد متر مکعب با راه‌اندازی نیروگاه پره‌سر به مصرف گاز استان اضافه شده و به 5.5 میلیارد متر مکعب در سال افزایش پیدا کرده است.

وی مصرف سالانه گاز خانگی گیلان را 1.7 میلیارد متر مکعب عنوان کرد و افزود: 35 درصد گاز مصرفی گیلان به صورت خانگی است.

نورموسوی با بیان اینکه مسائل فرهنگی در صرفه‌جویی خانوارها در مصرف گاز تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: مصرف گاز خانگی گیلان از سال 91 تاکنون 1.7 میلیارد متر مکعب ثابت مانده در حالی که سالانه 11 درصد به پروژه‌های گازرسانی استان اضافه شده است.

انتهای پیام/84001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول