اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

درسی که روحانی به بوشهری‌ها داد / تحلیلی بر انتخاب استاندار جدید بوشهر

روحانی با انتخاب سالاری به بوشهری‌ها آموخت که سرمایه‌های انسانی خویش را باور کنید و به جای طومارهای تخریبی، محبت و حمایت از هم را بیاموزید.

درسی که روحانی به بوشهری‌ها داد / تحلیلی بر انتخاب استاندار جدید بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جم، روزی‌ که تیتر جوان‌ترین استاندار روحانی در بوشهر به روی خروجی سایت‌ها رفت، بذر امید در دل‌ها کاشته شد.

شیخ دیپلمات با سفر یک روزه خود به بوشهر دریافت که فضای کار و تلاش در این استان نهادینه شده و با انتخاب مدبرانه مصطفی سالاری خواستار تداوم این رویه خدمتگزاری شد.

حال یقین داریم با حضور این سرمایه بومی و این نخبه دانشگاهی و مدیریتی با انرژی جوانی و روحیه جهادی، افقی روشن برای بوشهر قابل ترسیم است.

با نگاه و تاملی در عملکرد 100 روزه روحانی به نیکی درمی‌یابیم که تصمیمات او به دور از احساس و هیجان است و همواره با تدبیر همراه بوده و انتخاب مصطفی سالاری نشان از شایستگی وی است.

انتخاب سالاری درس عبرتی است برای آن آقایان خاص که نخبه‌پروری و حمایت از سرمایه بایسته بومی را به چیزهای دیگر ترجیح می‌دهند.

روحانی با انتخاب سالاری به بوشهری‌ها آموخت که سرمایه‌های انسانی خویش را باور کنید و به جای طومارهای تخریبی، محبت و حمایت از هم را بیاموزید.

روحانی با انتخاب سالاری به ما گفت: شاید او یک جوان سنی باشد، اما یک نخبه و بزرگ عقلی‌ست و هوا را برای بوشهری‌ها معتدل‌تر و روحانی‌تر خواهد کرد.

در ادامه با توجه به شناختی که از استاندار جدید دارم وظیفه خود دانستم که به اختصار چند ملاک برجسته شخصیتی سالاری را تشریح کنم:

* مدیریت علمی و اعتقاد به مشورت: او خوب می‌داند که در عصر ارتباطات چطور مدیریت کند تا همراه با تکنولوژی پیش رود و به اعتراف همکارانش هیچ کاری را بدون مشورت انجام نمی‌دهد و حسن سابقه ایشان نیز دلیلی بر این ادعاست.

* اعتدال: خویشتن‌داری، اصالت و کلان‌نگری سالاری او را از حاشیه‌ها و هرگونه افراط و تفریط دور و به سوی اهداف سازمانی نزدیک‌تر کرده و اعتدال سالاری مسئله‌ای هست که منتقدان وی نیز بر آن اذعان دارند.

* شجاعت و پشتکار: با مطالعه سابقه مدیریتی و تحصیلی و موفقیت‌های کاری وی، می‌توان پی به پشتکار مثال‌زدنی او برد؛ همچنین حمایت شجاعانه سالاری از روحانی در انتخابات، آن هم از آغازی که خوش‌بین‌ترین افراد شانس پیروزی او را 10 درصد می‌دیدند، نشان از شجاعت جنوبی و مرام انسانی او دارد.

* ارتباطات قوی با سران دولت: سالاری و مجید کنگانی (دوقلوهای سیاسی بوشهر) را می‌توان از با نفوذترین مردان بوشهری در مرکز خواند و این ارتباطات نزدیک با بزرگانی چون جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، اکبر ترکان مشاور عالی روحانی، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری و... در راستای استیفای حقوق بوشهر مثمرثمر واقع می‌شود.

* اخلاق‌مداری: اخلاق کاری این برادر شهید ستودنی‌ست و همین اخلاق انسانی باعث محبوبیت ایشان در کار و همچنین ستاد روحانی شده و اگر سالاری هنوز هیچ مصاحبه‌ای انجام نداده، به خاطر حرمت و احترام به حسنوند استاندار پرتلاش کنونی‌ست که این خود نشانه‌ای کوچک از اخلاق‌مداری وی است.

* فرمانده حماسه اقتصادی: سالاری با بهره‌گیری از سوابق اجرایی، تحصیلات مرتبط در حوزه اقتصادی، صاحب نظر بودن در این عرصه و همچنین اشراف و نفوذ در بدنه وزارت نفت، گام‌های موثری در نیل به فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ریاست جمهوری در خلق حماسه اقتصادی بر خواهد داشت.

* وامدار نبودن به هیچ حزب و گروهی در استان: با توجه به اینکه گزینه‌های مطرح شده برای استانداری بوشهر هر یک از حمایت گروه‌ها و احزاب مختلف برخوردار بودند، ولی مصطفی سالاری هیچ گونه حزب و گروه خاصی از وی حمایت نکرد؛ فقط تعداد اندک شماری که به دنبال منافع شخصی، حزبی و گروهی نبودند و این مهم در تصمیم‌گیری‌های آینده و توسعه استان به ایشان کمک مضاعف می‌کند زیرا هیچکس نمی‌تواند سهم‌خواهی از وی کند و بدهکار کسی نیست.

در پایان با شناختی که از سالاری داریم ایشان در کسوت استانداری آنچنان با تدبیر و حوصله عمل می‌کند و در انتخاب مدیران شایسته سالاری را ملاک قرار می‌دهد.

================

یادداشت از: محمود منصوری

================

انتهای پیام/2451/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول