اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی قزوین:

70 درصد علمی کاربردی‌ها‌ وارد بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی قزوین گفت: نزدیک به 70 درصد از دانشجویان علمی و کاربردی پس از اتمام تحصیل وارد بازار کار می‌شوند.

70 درصد علمی کاربردی‌ها‌ وارد بازار کار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین یوسف گرجی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: مراکز دانشگاهی جامع علمی کاربردی استان دارای امکانات و تجهیزات آموزشی بسیار مناسبی است که با کمترین هزینه در اختیار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ادامه داد: در حال حاضر مسئولان به جای ایجاد آزمایشگاه و یا کارگاه که هزینه‌های سنگینی دارد با مدیریت مناسب از ظرفیت مراکز علمی و کاربردی استفاده کرده و از آن بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: تجهیزات کارگاهی دانشگاه علمی و کاربردی قزوین در شرکت نیرو محرکه، کارخانه‌های مهرام، لوازم خانگی، سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و شهر صنعتی البرز استقرار یافته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ابراز داشت: در همین راستا راه‌اندازی رشته جدید صنعتی در دانشگاه علمی و کاربردی نیز پیش‌بینی شده است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به صنعتی بودن استان و نیاز بازار کار مقدمات راه‌اندازی رشته «بهینه سازی ابزار ماشین افزار» در بخش صنعت در مقطع دکتری در دانشگاه جامع علمی کاربردی قزوین فراهم شده است.

گرجی بیان کرد: تحقق این رشته در تأمین بخشی از نیاز صنعتی استان قزوین اثرگذار است.

گرجی پیرامون نقش دانشگاه علمی و کاربردی در گسترش اشتغال دانشجویان ابراز داشت: نزدیک به 70 درصد از دانشجویان علمی و کاربردی پس از اتمام تحصیل وارد بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ارتقای سطح علمی کارکنان دولت را جزو دیگر رسالت‌های دانشگاه‌های علمی و کاربردی برشمرد.

این مسئول با اشاره به ارائه تسهیلات بانکی به فارغ‌التحصیلان کشاورزی علمی و کاربردی قزوین ابراز داشت: فرزندان خانواده‌های کشاورز در این طرح از آموزش رایگان دانشگاه برای مهارت‌آموزی برخوردار شده‌اند که حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی قزوین ابراز داشت: در این راستا تاکنون 40 نفر از فرزندان کشاورزان و دامداران استان قزوین موفق به حضور در دوره‌های مهارتی این دانشگاه شده‌اند که قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با راه‌اندازی دبیرستان‌های کار دانش و فنی و حرفه‌ای از دهه 70 در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: دانشگاه‌های علمی کاربردی از دهه 70 با هدف تقویت ارتباطات با بدنه اجتماعی تاسیس شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قزوین از تحصیل 700 هزار دانشجو در 968 مرکز آموزشی در 31 استان خبر داد و ابراز داشت: این تعداد دانشجو در 600 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/77005/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول