اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اداراتی که پذیرای معلولان مازندرانی نیست

در روز جهانی معلول، مدیران زیادی برای دلجویی از معولان در سالن یکی از سینماهای استان حضور یافتند، ولی همین مدیران برای مناسب‌سازی ادارات خویش اقدامی اثرگذار انجام نداده‌اند.

اداراتی که پذیرای معلولان مازندرانی نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روز جهانی معلول با گرامیداشت این روز در سراسر کشور به پایان رسید و معلولیت و مشکلات مربوط به معلولان همچنان باقی است و این امر تنها با همت مسئولان و با اندک اعتبارات داخلی هر سازمان قابل رفع است.

در روز جهانی معلولان در سینما سپهر ساری مشاور جانبازان و معلولان استاندار مازندران طاقت از کف داد و مشکل تردد جانبازان و معلولان را به مسئولان اعلام کرد.

مصطفی علمدار در این جلسه که بیشتر مسئولان استان مازندران حضور داشتند خطاب به معاون منابع انسانی استاندار مازندران گفت: در جلسات شورای اداری استان تکلیف کنید که نسبت به مناسب‌سازی ادارات اقدام شود.

پیرو این درخواست مشاور معلولان استان مازندران، خبرگزاری فارس تلاش دارد اداراتی که در مرکز استان مازندران برای تردد معلولان مناسب‌سازی نشد را اعلام کند تا شاید در این راستا کارگشایی شود.

ساختمان فرمانداری ساری از اداراتی است که امکان تردد برای معلولان و جانبازان در آن وجود ندارد ولی با این توضیح که ساختمان جدید فرمانداری ساری در حال احداث است و مناسب‌سازی در آن در حال انجام است.

بانک ملی میدان امام حسین ساری، ساختمان شورای شهر ساری، آموزش و پرورش استان مازندران، نیروی انتظامی استان مازندران، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران، اداره آموزش و پروش ناحیه یک ساری، سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران، اداره راه و شهرسازی استان مازندران واقع در خیابان انقلاب ساری، سازمان جهاد کشاورزی مازندران از دیگر اداراتی است که تردد معلولان و جانبازان در این ادارات با مشکلات بسیار جدی مواجه هستند.

و اما درمانگاه فرهنگیان ساری، درمانگاه نیروی انتظامی در ابتدای قارن، آب و فاضلاب شهرستان ساری و اداره ثبت اسناد شهرستان ساری از دیگر اداراتی در مازندران هستند که برای تردد معلولان در این ارگان‌ها مشکلات جدی وجود دارد.

خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد که سه نفر از کارمندان این اداره معلول هستند و هر روز برای تردد دچار مشکل جدی هستند.

اداره بیمه تامین اجتماعی در خیابان طالقانی شهرستان ساری و بسیاری از بانک‌های عامل در استان مازندران نیز مواردی است که معلولان برای حضور در آنها دچار مشکل هستند.

اما مرکز بهداشت شهرستان ساری، اداره کل استاندار ساری، مرکز داروخانه‌ای 13 آبان ساری که بیشترین داروهای دولتی در این مرکز در میدان امام ساری توزیع می‌شود، شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو ساری، بخش اورژانس بیمارستان قلب شهرستان ساری این بیمارستان نیز از دیگر اداراتی هستند که معلولان برای تردد در این ساختمان‌ها به سختی تردد می‌کنند.

کارشناس مناسب‌سازی اداره کل بهزیستی استان مازندران تعداد اداراتی که برای تردد معلولان مناسب‌سازی نشده است را بیشتر از این آمار اعلام کرد و با صراحت اعلام کرد که 99 درصد ادارات استان مازندران برای تردد معلولان مناسب‌سازی نشده است.

عبدالرضا قلندری با اشاره به برخی رمپ‌های موجود در مرکز استان مازندران بیان داشت: برای رمپ‌ها استانداردی تعریف شده که نیاز است این استاندارد در زمان احداث رعایت شود.

وی بیان داشت: هر 8 سانتی متر ارتفاع یک متر طول رمپ احتیاج است که اداره کل استاندارد نیز این موضوع را تایید کرد.

وی وجود نرده در کنار رمپ را نیز ضروری اعلام کرد و گفت: دو طرف رمپ باید نرده احداث شود و فاصله نرده برای 75 سانتیمتر برای کودکان و 85 سانتیمتر برای استفاده بزرگسالان باید لحاظ شود.

این کارشناس بهزیستی به برخی رمپ‌های که در مازندران و ادارات ساخته شده اشاره کرد و گفت: 80 درصد رمپ‌های موجود در ادارات مازندران فاقد استاندارد است.

قلندری گفت: تنها رمپ مناسب که برای تردد معلولان مشکلی وجود ندارد مربوط به بانک مسکن در خیابان فرهنگ ساری است.

وی درباره رمپ احداث شده برای معلولان در استانداری مازندران گفت: رمپی که سال گذشته احداث شد فاقد استاندار بود ولی مسئولان استانداری نسبت به احداث رمپ استاندارد اقدام کردند.

در گزارش بعدی قرار است دیگر سازمان‌هایی که امکان تردد معلولان و جانبازان در این ارگان‌ها وجود ندارد اطلاع‌رسانی شود.

از سوی دیگر خبرگزاری فارس از اقدام عملی و یا احیانا پروژه‌هایی که این دستگاه‌ها برای تردد معلولان را در دست برنامه دارند نیز منتشر خواهد کرد.

=============

 گزارش از جاوید عباسی

=============

انتهای پیام/86004/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول