اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

حرمت امامزاده یوسف‌رضا(ع) قائمشهر حفظ شود

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: حرمت امامزاده یوسف‌رضا(ع) قائمشهر باید حفظ شود.

حرمت امامزاده یوسف‌رضا(ع) قائمشهر حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، آیت‌الله علی معلمی در دیدار با کارکنان اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر به موقوفه 480 ساله مرحوم روزافزون اشاره کرد و اظهار داشت: این موقوفه برای اطعام‌دهی و عزاداری امام حسین (ع) وقف شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با مشاهده سند وقف‌نامه 480 ساله مرحوم روزافزون ابراز خوشحالی کرد و بیان داشت: وجود سندهای وقفی که از 480 سال پیش در مازندران وجود دارد نشان‌دهنده علوی بودن مردم استان مازندران است.

معلمی با تأکید بر اینکه مسئولان اوقاف مازندران در احیاء موقوفات تلاش کنند، افزود: وقف یک مسئله شرعی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی با بیان اینکه باید به امور وقفی توجه ویژه شود،تاکید کرد: اجرای صحیح نیات واقفان و امور وقفی از مهم‌ترین وظایف اوقاف است.

امام جمعه شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه برای هر موقوفه یک سند وقفی معتبر وجود دارد، بیان داشت: در اجرای نیات واقفان به مستندات موقوفه اموال وقف شده دقت شود.

معلمی به امامزاده یوسف‌رضا(ع) قائمشهر اشاره کرد و گفت: بین اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران و علوم پزشکی مازندران تعامل و همکاری دو طرفه وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه حرمت امامزاده یوسف‌رضا(ع) قائمشهر باید حفظ شود، تصریح کرد: این امامزاده با تعامل و همکاری مسئولان اوقاف و علوم پزشکی مازندران تعیین تکلیف شود.

* میزبانی امامزاده عباس(ع) ساری از هیئت‌های عزاداری ساری در روز اربعین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری نیز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری عزاداری اربعین امام حسین (ع) در ساری اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که در شهرستان ساری اتفاق می‌افتد تعامل دستگاه‌های اداری و همکاری نزدیک آنان در برگزاری مراسمات مذهبی است.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی افزود: در همین راستا با همکاری همه نهاد‌های فرهنگی مراسم‌هایی مثل برگزاری مراسم فاطمیه یا صادقیه با شکوه خاصی در این شهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: امامزاده عباس (ع) ساری میزبان همه هیئت‌های عزاداری شهرستان ساری در روز اربعین حسینی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری تصریح کرد: هئیت‌های عزاداری مرکز استان مازندران به صورت متمرکز در امامزاده عباس (ع) به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/86003/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول