اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف گچساران عنوان کرد

تبدیل شدن امامزاده بی‌بی حکیمه(س) به قطب چهارم مذهبی در جنوب کشور

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: امامزاده بی‌بی حکیمه(س) در بین شیعیان عربستان به عنوان حرم چهارم اهل‌بیت(ع) ثبت شده است.

تبدیل شدن امامزاده بی‌بی حکیمه(س) به قطب چهارم مذهبی در جنوب کشور

فرزین بهمنی‌آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به موقعیت جغرافیایی امامزاده حکیمه (س) گچساران اشاره کرد و اظهار داشت: این امامزاده در 80 کیلومتری شهرستان گچساران واقع شده و از امامزادگان واجب‌التعظیم و دارای کرامت است.

وی عنوان کرد: همه ساله از اقصی نقاط کشور و کشورهای حاشیه‌‌نشین خلیج فارس زائران و مشتاقان زیادی به‌ویژه در ایام اسفند ماه و تعطیلات نوروزی به این امامزاده مشرف می‌شوند.

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران یادآور شد: امامزاده بی‌بی حکیمه (س) در بین شیعیان عربستان به عنوان حرم چهارم اهل‌بیت (ع) ثبت شده است.

بهمنی‌آزاد گفت: شیعیان کشورهای حوزه خلیج فارس برای زیارت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت بی‌بی حکیمه (س) هرساله به ایران مشرف می‌شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به شناخت مردم ایران نسبت به جایگاه امامزاده بی‌بی حکیمه (س) می‌طلبد که اعتبارات و فعالیت‌های بیشتری در جهت شناساندن این امامزاده صورت گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران تصریح کرد: مراسم غبارروبی این امامزاده هر ساله برگزار می‌شود و مبالغی به حساب بقعه واریز می‌شود و این مبالغ در محل امامزاده هزینه می‌شود.

بهمنی‌آزاد یادآور شد: بخشی از نذورات این امامزاده به هزینه‌های ضروری مدیریتی، خادم، نظافت‌چی و بخشی در قسمت فرهنگی صرف برگزاری مراسم و بخشی دیگر از آن نیز در قسمت عمرانی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در محل این زیارتگاه عنوان کرد: اجرای پروژه پل بزرگ حرم مطهر، ایجاد و ساخت کمپینگ تفریحی با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری، تعریض جاده ارتباطی کاکا مبارک (ع) به حرم مطهر با همکاری شرکت نفت و گاز، ساخت سرویس‌‌های بهداشتی در محوطه پارکینگ با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری، ساخت سرویس بهداشتی در کمپینگ با همکاری اداره میراث فرهنگی از جمله اقدامات صورت گرفته در امامزاده بی‌بی حکیمه (س) است.

این مسئول فرهنگی افزود: انجام برنامه‌های فرهنگی این اداره با توجه به تقویم سالانه از جمله برنامه‌‌های فرهنگی آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت حضرت فاطمه (س) در دهه فاطمیه، طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان، ضیافت رمضان توسط این اداره برگزار شده است.

بهمنی‌آزاد برگزاری کلاس‌‌های قرآنی، تشکیل 17 کلاس روستایی و شهری آموزش قرآن با حضور اساتید مجرب، برپایی خیمه‌‌های معرفت کودک و نوجوان و خیمه پاسخگویی به مسائل شرعی را از دیگر برنامه‌‌های انجام شده توسط این اداره عنوان کرد.

وی گفت: در حال حاضر 25 پروژه عمرانی در دست اقدام است که آغاز فاز دوم ساخت پل بزرگ روپوش در جوار مرقد بی‌‌بی حکیمه(س) از مهم‌‌ترین پروژه‌های اوقاف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران اظهار داشت: افزون بر 800 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه پیش‌‌بینی شده که اعتبار کنونی این پروژه از محل نذورات مردمی تهیه شده است.

بهمنی‌آزاد از برگزاری برنامه‌‌های ویژه ماه محرم و دهه ولایت در جوار بقاع متبرکه گچساران خبر داد و یادآور شد: برنامه‌های دهه ولایت، اعیاد عید غدیر خم و قربان، بصیرت عاشورایی ویژه ماه محرم در کنار بقاع متبرکه گچساران برگزار شد.

وی به برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) به عنوان حرم چهارم اهل‌البیت و تاثیرات آن اشاره کرد و گفت: اعتبار ویژه‌ کشوری برای آن در نظر گرفته شده و به عنوان امامزاده شاخص توجه ویژه‌ای به آن می‌شود.

بهمنی‌آزاد گفت: از طرفی چون برای شیعیان حوزه خلیج فارس بحث حرم چهارم اهل‌البیت اثبات شده و مستندات و کتابی در این خصوص دارند انتظار می‌رود مسئولان کشوری و استانی همکاری مضاعفی در این خصوص داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران در ادامه ضمن تقدیر از خدمات رسانه‌های استانی، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها از نقش مثبت و ارزنده در جهت انعکاس اخبار مشکلات و کمبودها و همچنین توجه ویژه به امامزادگان و مسائل دینی جامعه قدردانی کرد.

بهمن‌آزاد ادامه داد: با توجه به مظلومیت امامزاده بی‌بی حکیمه (س) از لحاظ ساخت و ساز و کمبود اعتبار از رسانه‌ها خواستار اطلاع‌رسانی در این خصوص و ترغیب کردن نگاه مسئولان به حرم چهارم اهل ا‌لبیت (ع) گام‌های ویژه و عملی شد.

انتهای پیام/82011/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول