اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ناگفته‌هایی از پرچم سبز حاج عباس آزادی

پرچم سبز حاج عباس آزادی که در مراسم‌های مختلف دینی و ملی برافراشته می‌شد و تاثیرگذاری نمادها در زندگی اجتماعی را به نمایش می‌گذاشت.

ناگفته‌هایی از پرچم سبز حاج عباس آزادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، عباس آزادی که با برافراشتن پرچم سبز یا ابوالفضل در راهپیمایی‌های ملی، مذهبی و مراسم‌های عزاداری قائمشهر از منزل تا مقصد حضور داشت مانند رسانه‌ای عمل می‌کرد که تقویت باورهای دینی و تاکید بر اصول و ارزش‌ها را منتشر می‌کرد.

وی در هفته جاری با زبان حسین گویان بر اثر ایست قلبی به دیار باقی شتافته بود.

عزاداری‌ها و مراسم‌های میلاد و شهادت ائمه و مناسبت‌های ملی به عنوان مناسک و یا نمادهای اجتماعی در جامعه‌شناسی مدرن مورد توجه جدی قرار دارند که به همراه فرهنگ بومی یا فولکلوریک نقش تعیین کننده‌ها در مناسبت‌ها و تحلیل‌ها و تغییرات باورهای اجتماعی و سیاسی دارند.

*نقش برجسته نمادها در عصر انفجار اطلاعات

نمادها از ابتدای زندگی بشر به او همراه بوده اند و در عصر انفجار اطلاعات نقش برجسته‌تری یافته‌اند.

در معنای محدود، نماد جلوه‌ای عینی است که واقعیتی غیرمادی را مجسم می‌کند و در معنای دیگر نشانی نسبی و تابع شرایط است.

هر چند نمادها همواره در حوزه موافق با باورها و ارزش‌ها حضور ندارند و در برخی موارد مفاهیم غیرارزشی هم دارند اما به نظر می‌رسد ظرفیت‌های فرهنگی و دینی ما در حد وسیعی قرار دارد که بتوان با آن ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی را کاهش داد.

اقدام حاج عباس آزادی که از چهره‌های دینی و انقلابی سوادکوه و قائمشهر بوده است ارج نهادن به نماد دینی برای گسترش مفاهیم مورد احترام جامعه بوده است و این اقدام می‌تواند زمینه لازم برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی جامعه باشد.

*حاج عباس آزادی 40 ماه سابقه جبهه داشت

حجت‌الاسلام غلام حسین ذاکری خطیر در سومین روز مراسم درگذشت وی که در روستای کلاریجان بخش مرکزی سوادکوه برگزار شد با اشاره به زحمات 35 ساله حاج عباس آزادی در انقلاب،گفت:‌ حاج عباس آزادی از انقلابیون قدیمی بود و سوابق مبارزاتی با گروهک‌ها را در کارنامه خود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه به سابقه حضور 40 ماه وی در جبهه‌های حق علیه باطل اشاره کرد و افزود:‌ حاج عباس آزادی از مدافعان سرسخت اهل بیت و ولایت فقیه، اهل تهجد و عبادت و بسیجی مخلص و بی‌ریا بود.

وی با بیان اینکه پرچم یا ابوالفضل او در راهپیمایی‌ها و مراسم‌های مختلف همواره در اهتزاز بود، خاطرنشان کرد: ولایتمداری و حضور منظم در نماز جمعه و مراسم‌های دینی و ملی او باید الگوی ما باشد.

انتهای پیام/86015/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول