اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

اطعام‌دهی یک میلیارد تومانی مازندرانی‌ها برای امام حسین (ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: از محل موقوفاتی که به نیات عزاداری امام حسین (ع) وقف شده بود یک میلیارد تومان در بقاع متبرکه مازندران اطعام‌دهی شد.

اطعام‌دهی یک میلیارد تومانی مازندرانی‌ها برای امام حسین (ع)

حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری یکی از اهداف مهم اوقاف مازندران را تبدیل بقاع متبرکه به ‏قطب فرهنگی دانست و بیان داشت: استفاده از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان برای انجام امور فرهنگی و دینی از دیگر برنامه‌ها و اهداف این اداره‌کل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بیان داشت: امام حسین(ع) در رسالت خود،اهدافی چون اصلاح جامعه اسلامی، مبارزه با ظلم، مبارزه با جنایتکاران تاریخ، طرفداری از عدالت، طرفداری از آزادی، طرفداری از پاکی و ایمان را به عهده داشته و ما باید بتوانیم این درس‌ها را میان مردم توسعه و اشاعه دهیم.

علیزاده با بیان اینکه اعزام مبلغان دینی در ماه محرم بر اساس نیاز و تقاضای شهرستان‌ها صورت گرفت، افزود: مبلغان در طرح سوگواره عاشورایی به تبلیغ در زمینه ویژگی‌های امام حسین(ع) و اهداف عاشورا پرداختند.

وی با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 323 امامزاده و بقعه متبرکه مازندران، افزود: سخنرانی، عزاداری، برپایی خیمه‌های معرفت دینی، قرائت ‏زیارت عاشورای حسینی، توزیع کتاب و پوستر و تعزیه‌خوانی از جمله برنامه‌های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان بود.‏

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اعزام 80 مبلغ دینی اعزامی از قم برای تبلیغ مبانی دینی و اجرای سخنرانی و مراسم عزاداری در امامزادگان مازندران، گفت: 120 مبلغ بومی و ثابت در طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان مازندران فعالیت کردند.

علیزاده تصریح کرد: قرائت زیارت عاشورا، مقتل‌خوانی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران با‌وفایش، تعزیه و ‏سخنرانی از ویژه‌برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه سراسر استان بود.

وی اطعام‌دهی به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) را در راستای اجرای نیات واقفان دانست و افزود: ‎بیش از 64 درصد نیات موقوفات استان ‏مازندران با نیت عزاداری و اطعام‌دهی عزاداران در ایام محرم و صفر در سطح استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در پایان گفت: در راستای اجرای صحیح نیات واقفان از محل موقوفاتی که به نیات عزاداری امام حسین (ع) وقف شده بود یک میلیارد تومان در بقاع متبرکه مازندران اطعام‌دهی شد.

انتهای پیام/86003/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول