اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

خریداری بیش از 3 هزار رأس دام برای دامداران جنوب کرمان

مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی کشاورزی دامداران جنوب کرمان گفت: تاکنون این اتحادیه بیش از 3 هزار رأس دام سبک و سنگین برای دامداران منطقه خریداری کرده است.

خریداری بیش از 3 هزار رأس دام برای دامداران جنوب کرمان

جمال‌الدین کمالی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این اتحادیه از دوم بهمن ماه سال گذشته با حدود 18 میلیون تومان سرمایه اولیه و با عضویت 9 شرکت تعاونی دامداری و با تلاش‌های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در جنوب کرمان به طور مستقل راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این اتحادیه مسئولیت تهیه و توزیع نهاده‌های دامی، انواع خوراک دام سبوس، جو، ذرت، سویا و ... را بر عهده دارد، افزود: با اقدامات این مجموعه سوءاستفاده از تسهیلات دامداری در منطقه جلوگیری می‌شود و تاکنون این اتحادیه بیش از 3 هزار رأس دام سبک و سنگین برای دامداران منطقه خریداری کرده است.

کمالی‌پور با بیان اینکه دام‌هایی که تعاونی در اختیار دامداران می‌گذارد، بیمه هستند، تصریح کرد: افزایش تولید و توسعه کار آفرینی در شرایط کنونی مهمترین نیاز جامعه است، اما شرایط کنونی برای دامداری‌ها بحرانی است و به حال خود رها شده‌اند و یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: صنعت دامپروری یکی از مهمترین زیربخش‌های تولیدی در بخش کشاورزی است که تأمین پروتئین را بر عهده دارد. 

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: فعلان عرصه پرواربندی گوساله که در راستای تهیه و تأمین گوشت مورد نیاز کشور تلاش می‌کنند طی یک سال گذشته با گران شدن نهاده‌های دامی تأثیر آن بر دیگر مواد خوراکی موجب شده که هزینه‌های تولید را افزایش دهند و صرفه اقتصادی را به شدت تحت تأثیر قرار داده‌اند و در این راستا واحدهایی هستند که اقدام به کشت علوفه می‌کنند که تأثیر این ناملایمات بر کار آنها کمتر است.

انتهای پیام/80002/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول