اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آبفای هندیجان خبر داد

شناسایی 160 انشعاب غیرمجاز آب در هندیجان

مدیر امور آبفای هندیجان از شناسایی 160 فقره انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

شناسایی 160 انشعاب غیرمجاز آب در هندیجان

حسن چرغنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب شهری بر اساس ماده 660 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری 160 انشعاب غیرمجاز در هندیجان شناسایی شد که 113 مورد آن به مجاز تبدیل شدند و مابقی نیز در حال پیگیری هستند. 

وی، وجود مشترکین غیرمجاز را موجب تحمیل هزینه‌های اضافه بر اداره و کاهش سطح خدمات رسانی مطلوب به مردم عنوان کرد و افزود: بالارفتن هزینه‌های تولید و توزیع آب، عدم تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیر برنامه بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری، عدم پرداخت آب بها، تشدید نشت از این انشعابات (به علت اینکه معمولا از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد استفاده می‌شود) و نصب غیراصولی آن از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.

مدیر امور آبفای هندیجان در ادامه از تعویض همه کنتورهای خراب این شهرستان تا پایان سال گذشته خبر داد و گفت: تا سال گذشته 4 هزار کنتور خراب تعویض شد و در سال‌جاری نیز تعویض 600 دستگاه کنتور خراب در دستور کار قرار دارد که تاکنون یک‌صد و 5 فقره از آنها تعویض شده و  مابقی نیز تا پایان امسال تعویض خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، شهر هندیجان 92 کیلومتر شبکه توزیع و 7300 مشترک آب دارد که با تولید حدود 343 هزار مترمکعب در ماه نیاز آبی آنان تامین می‌شود.

انتهای پیام/72001/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول