اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل انجمن تخصصی کنترل کیفیت صنایع اصفهان اعلام کرد

پیش‌بینی تدوین 2 هزار و 500 استاندارد جدید تا پایان امسال

مدیر عامل انجمن تخصصی کنترل کیفیت صنایع استان اصفهان گفت: پیش‌بینی شده که تا پایان برنامه سال 92، سازمان ملی استاندارد 2 هزار و 500 عنوان استاندارد جدید را در اصفهان تدوین کند.

پیش‌بینی تدوین 2 هزار و 500 استاندارد جدید تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، حمیدرضا شجاعت، استانداردهای موجود کنونی در کشور را 23 هزار مورد دانست و اظهار کرد: در مقایسه با کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه این رقم بسیار کم است.

وی افزود: برای افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل باید مسائلی مانند تسهیلات مورد نیاز با سود بانکی مناسب برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود تا آنها از نظر تهیه مواد اولیه مرغوب مشکلی نداشته باشند.

مدیر عامل انجمن تخصصی کنترل کیفیت صنایع استان اصفهان تصریح کرد: این موضوع که تنها در شعارها بشنویم که باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی رواج پیدا کند، مشکلی را برطرف نمی‌کند، بلکه برای تحقق این امر باید از تولیدکننده حمایت کافی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اراده‌ای فراگیر برای تدوین استانداردهای کالاها، خدمات و تولیداتی که تاکنون استاندارد نداشته و یا استانداردشان نیاز به بازنگری دارد، شکل گرفته است، ادامه داد: در کنار نبود حمایت کافی، در مواردی عدم وجود رقابت نیز می‌تواند سبب کاهش کیفیت محصولات تولیدی شود.

شجاعت با تاکید بر اینکه نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی باید دقیق‌تر و به‌روز‌تر شود، گفت: گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌های مرتبط باید در امر واردات و صدور مجوزهای وارداتی کنترل بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به ارتباط خوب اداره استاندارد با تشکل‌های خصوصی گفت: در حال حاضر تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، آموزش، تدوین و بازنگری استانداردها در استان از مهم‌ترین فعالیت‌های انجمن تخصصی کنترل کیفیت استان هستند.

انتهای پیام/63012/ط/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول