اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

برگزاری مانور «زمستان ایمن» با مشارکت 15 دستگاه اجرایی در کاشان

طرح مانور زمستان ایمن در کاشان با مشارکت 15 دستگاه اجرایی و خدمات‌رسان ‏این شهرستان به منظور آمادگی در برابر حوادث طبیعی و جاده‌ای برگزار شد.

برگزاری مانور «زمستان ایمن» با مشارکت 15 دستگاه اجرایی در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ویژه کاشان صبح امروز در حاشیه این مانور اظهار داشت: اجرای طرح مانور زمستان ایمن، ضمن ارزیابی توان و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان شهرستان، آرامش خاطر و اطمینان را برای رانندگان جاده‌ای در کشور فراهم می‌آورد تا رانندگان آسوده‌ خاطر در جاده‌های کشور رانندگی کنند.

محسن فخری، ارائه خدمات موثر جاده‌ای، امدادرسانی دستگاه‌های متولی شهرستان، پیشگیری و کنترل حوادث احتمالی و کاهش رخدادهای جاده‌ای را از مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح مانور زمستان ایمن ذکر کرد.

وی خدمت‌رسانی به هنگام در حوادث احتمالی جاده‌ای برای نجات جان انسان‌ها را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و گفت: انتظار می‌رود نیروی امدادرسان طرح مانور در مناطق تحت امر، زمستان بی‌خطری را پشت سر گذاشته و در خدمت‌رسانی طاقت‌فرسای خود در جاده به شهروندان موفق باشند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان نیز در این مراسم ابراز داشت: مانور طرح زمستان ایمن در جاده‌ها با هدف به نمایش گذاشتن آمادگی و توان و اقتدار اجرایی تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان‏های امداد جاده‏ای و نیروهای تلاشگر ادارات و سازمان‏ها در برقراری ترد ایمن و روان برای هموطنان از محل پارکینگ جنب باغ تاریخی فین تا عوارضی اتوبان کاشان، قم، اصفهان برگزار می‌شود.

جواد مزروعی خاطرنشان کرد: در این مانور نزدیک به 200 نفر از نیروی امدادی شهرستان کاشان با استفاده از بیش از یکصد دستگاه خودرو و تجهیزات از 16 دستگاه امدادی پلیس راهور، نیروی انتظامی، فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، پلیس راه، اداره برق، شرکت گاز، شرکت آبفا، شهرداری، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، شرکت مخابرات، راهداری، راه و ترابری، امداد خودرو و اداره حمل و نقل و پایانه‌‌ها حضور داشتند.

معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان نیز در حاشیه این مانور با اشاره به بیش از 21 هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی در استان اصفهان عنوان کرد: از این میزان راه‌های استان اصفهان، یک‌هزار کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی شهرستان کاشان قرار دارد که توسط اداره راه و شهرسازی کاشان نگهداری می‌شود.

مهرداد علی‌اکبری یادآور شد: 112 کیلومتر آزادراه بخش خصوصی در حوزه استحفاظی شهرستان کاشان نیز با نظارت اداره راه و شهرسازی کاشان نگهداری می‌شود.

وی تصریح کرد: برخلاف تصور عمومی که شهرستان کاشان را منطقه‌ای گرم و خشک می‌پندارند، با جدا شدن شهرستان آران و بیدگل، کاشان منطقه‌ای کوهستانی محسوب شده که راه‌ها و گردنه‌هایی برف‌گیر با دمایی زیر صفر در تمامی فصل زمستان دارد که نیاز است هر روز و هر ساعت از راه‌های آن مراقبت شود.

معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی کاشان شهرستان کاشان با اشاره به 4 هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت شهرستان و 9 هزار هکتار گستره شهرستان بیان داشت: شهرستان کاشان با این گستردگی و با شش شهر و 60 روستا و یک‌هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی نیازمند توجه ویژه برای تهیه امکانات، تجهیزات و پشتیبانی طرح زمستانی می‌طلبد.

مانور طرح زمستان ایمن در کاشان که از محل پارکینگ جنب باغ تاریخی فین کاشان و از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده بود بعد از حدود دو ساعت در عوارضی اتوبان کاشان، قم، اصفهان به پایان رسید.

انتهای پیام/2406/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول