اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری تاکستان خبر داد

اعطای مرخصی 15 روزه به زندانیان جرایم غیرعمد تاکستان

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان با اعطای مرخصی 15 روزه به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی حوزه شهرستان تاکستان موافقت کرد.

اعطای مرخصی 15 روزه به زندانیان جرایم غیرعمد تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، به منظور فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و تسریع در رسیدگی به وضعیت قضایی زندانیان حوزه شهرستان تاکستان و کمک به مددجویان نیازمند، فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان و سایر اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تاکستان از زندان مرکزی قزوین بازدید کردند.

رسول اصانلو با اشاره به تراکم جمعیت کیفری بر حضور مداوم قضات در زندان‌ها تأکید کرد و گفت: حضور قضات در زندان و تسریع در رسیدگی به مشکلات قضایی زندانیان یکی از مهمترین راه‌های کاهش جمعیت کیفری است.

وی افزود: برای اصلاح و تربیت مددجویان و بازگشت سعادتمندانه آنها به آغوش خانواده‌هایشان دستگاه قضایی نهایت همکاری را در این زمینه دارد و برای تعامل بیشتر، زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی در زندان‌ها به وجود آمده است.

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان در این بازدید با اعطای مرخصی 15 روزه به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی حوزه شهرستان تاکستان موافقت کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان تاکستان نیز یکی از اولویت‌های پیش روی انجمن را توسعه اشتغال مددجویان و خانواده آنها دانست و گفت: برای کاهش آسیب‌های ناشی از تحمل حبس، توانمندسازی خانواده مددجویان برای کسب درآمد و رفع نیازهای معیشتی‌شان بسیار ضروری است و با تحقق اشتغال این گروه آسیب‌‌‌‌‌‌‌‌پذیر، زمینه بسیاری از تکرار جرایم از بین می‌رود.

بهزاد طاهرخانی اضافه کرد: صرف کمک‌های نقدی و غیرنقدی به خانواده زندانیان بی‌بضاعت نمی‌تواند ما را در به ثمر رساندن رسالت سنگین اصلاح مجرمان یاری دهد.

وی بیان کرد: با حمایت خوب خیران نیکوکار، کارگاه خیاطی با ظرفیت اولیه اشتغال 20 نفری، به‌زودی در تاکستان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان تاکستان کمک 30 میلیون ریالی خیران انجمن حمایت برای آزادی زندانیان، خرید فرش نماز حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) زندان مرکزی، اعطای مرخصی پنج روزه از طرف دادستان تاکستان و اعطای مرخصی پایان حبس به مددجویان حوزه قضایی این شهرستان را از برکات این بازدید عنوان کرد.

انتهای پیام/2667/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول