اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع):

10 میلیون ایرانی از ضریح نور استقبال کردند

عضو هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) از استقبال 10 میلیونی مردم ایران از ضریح نور در استان‌های مختلف خبر داد.

10 میلیون ایرانی از ضریح نور استقبال کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای در مراسم نخستین سالگرد ورود ضریح نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به اهواز که شامگاه امروز در در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد اظهار کرد: در استقبال و بدرقه ضریح امام حسین (ع) بیش از 10 میلیون ایرانی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اهواز یک حسینیه است افزود: نمایی از این حسینیه بزرگ را در استقبال و بدرقه ضریح حضرت ثارالله (ع) همگان با چشم خود دیدیم.

عضو هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) با یادآوری این نکته که سراسر خوزستان شیعیان اثنی عشری ساکن هستند افزود: حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر از ضریح نورانی حضرت سیدالشهدا (ع) در شهرهای مختلف این استان استقبال کردند.

وی بیان کرد: بعد از یک هزار و سیصد و هفتاد و چند سال از قیام عاشورا در سال 61 هجری قمری، ضریح جدید بهانه‌ای می‌شود تا مردم ایران اسلامی ارادت خود را به ساحت مقدس مولایمان اباعبدالله الحسین (ع) ابراز کنند که ‌ای کاش این ملت در روز عاشورا بودند.

تکیه‌ای در ادامه عنوان کرد: در حدیثی آمده است که هر کس حسین (ع) را در کربلا زیارت کند گویا خدا را در عرش زیارت کرده است.

وی با تاکید بر این نکته که استقبال بی‌نظیر مردم از ضریح کار ما نبود تصریح کرد: مردم خودشان درک کردند که این ضریح قرار است در کجا نصب شود لذا عشق و ارادت خود را ابراز داشتند.

عضو هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) تاکید کرد: خداوند متعال هدف گذاری عالم را با حسین (ع) برنامه‌ریزی کرده است زیرا هدف اصلی خود خداوند است تا به بشر تعالی بخشد.

وی خاطر نشان کرد: علت اصلی قیام سرور و سالار شهیدان اهمیت انسان در آفرینش است زیرا خداوند متعال می‌خواهد مخلوق خود را به تعالی برساند.

انتهای پیام/72010/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول