اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زائران آمریکایی و انگلیسی ضریح حضرت معصومه(س) را زیارت کردند

مسلمانانی از ایالات متحده امریکا و انگلیس با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ضمن بازدید از بخش‌‌های مختلف حرم مطهر،‌ مضجع نورانی این بانو را زیارت کردند.

زائران آمریکایی و انگلیسی ضریح حضرت معصومه(س) را زیارت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد رئیس حوزه تولیت آستان مقدس قم در دیدار با این زائران گفت:‌ ‌حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دختری معصوم و پاک بودند که صفت معصومه از سوی امام معصوم علیه‌السلام به ایشان نسبت داده شده‌ است؛ جایگاهی که خداوند آن را برای نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ائمه اطهار علیهم‌السلام قرار داده است.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس قم با بیان اینکه این بانو نیز همانند حضرت عباس، حضرت علی اکبر و حضرت زینب سلام‌الله علیهما به مقام قریب به عصمت دست یافته بودند، ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برای دیدار حضرت ثامن‌الحجج و تبلیغ دین به ایران سفر کردند که در این مسیر از سوی حکومت عباسی، خاندان ایشان به شهادت رسیده و این بانو نیز پس از 17 روز اقامت در قم بر اثر بیماری، از دنیا رفتند.

وی به روایاتی از نبی مکرم اسلام و امام صادق علیهماالسلام اشاره کرد و گفت: بر اساس این روایات پیش از به دنیا آمدن حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، از میلاد این بانو خبر داده شده بود که نشان‌دهنده جایگاه و نقش این بانو در نشر آموزه‌های اسلامی و معارف مکتب اهل‌بیت علهیم‌السلام است.

حسینی‌‌نژاد جایگاه امروز ایران را به برکت حضور امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه و سایر امامزادگان علیهم‌السلام مدفون در این کشور دانست و گفت: برکت وجود این خانواده در قم، موجب به وجود آمدن و توسعه یافتن حوزه‌های علمیه و تربیت بزرگان دین شد که منتشرکننده آموزه‌ها و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند.

وی افزود: بر اساس برخی روایات و توصیه بزرگان، با توجه به اینکه قبر حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها مخفی است، کسانی که به زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام‌‌الله علیها بیایند، گویی به زیارت ام ابیها سلام‌‌الله علیها می‌روند از این رو خداوند پاداش بهشت را به زائران کریمه اهل‌بیت عطا می‌کند.

خاطرنشان می‌شود بازدید از موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از دیگر برنامه‌های حضور این هیئت انگلیسی زبان در حرم مطهر بود.

انتهای پیام/2258/ع/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول