اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

نخستین سالگرد استقبال مردم بروجرد از ضریح آفتاب

نخستین سالگرد استقبال مردم بروجرد از ضریح آفتاب فرا رسیده است.

نخستین سالگرد استقبال مردم بروجرد از ضریح آفتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، 11 آذر ماه سال گذشته ضریح مطهر امام حسین (ع) از شهرهای مختلف کشور عبور کرد و در این تاریخ در شهر بروجرد مورد استقبال مردم مومن بروجرد قرار گرفت.

ضریح مطهر امام حسین (ع) توسط هنرمندان ایرانی در قم به مدت 6 سال ساخته شد و سال گذشته در حرم امام حسین (ع) نصب شد.

امام حسین(ع) آموزگار بزرگ ایثار و نثار است و این امام در صحرای کربلا طنینی در تار و پود تاریخ افکند که انعکاس آن تمام عوامل هستی را در بر گرفت.

شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در کربلا بیانگر فرهنگ و درس خدانگری، دینداری و آزادگی است و مردم همه خالصانه در هر زمانی ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان می‎دهند.

سال گذشته با این خبر که ضریح امام حسین (ع) از بروجرد نیز عبور می‎کند و مردم بروجرد یک شب میزبان این ضریح هستند، حال و هوای خاصی در شهر پیچیده شده بود و هر فرد به نوعی خود را برای استقبال آماده کرده بود.

عاشقانی که کربلا رفته و حرم مطهر را از نزدیک دیده بودند، حس و حال خاصی داشتند و دوباره با دیدن این ضریح خود را در آن فضای معنوی احساس می‎کردند، اما عاشقان حسینی که به کربلا نرفته بودند، این برای آنها افتخار بزرگی بود که ضریح مطهر را از نزدیک می‎بینند و آرزو می‎کردند که بتوانند هر چه زودتر به کربلا مشرف شوند.

برخی با دیدن این ضریح از چشمه‌سار معنویت آن حضرت سیراب شدند و دیدار ضریح متبرک آن حضرت از نزدیک مزد عزاداری محرم مردم بروجرد در سال گذشته بود.

در روز 11 آذر ماه سال گذشته هزاران نفر از عاشقان امام حسین (ع) از ساعت‎ها قبل از ورود ضریح به بروجرد در راه‎های ورودی شهر قرار گرفته بودند و با پای پیاده این مسافت‎های طولانی را طی می‎کردند و تنها عشق به حسین (ع) است که مردم را بی‎تاب دیدن ضریح آفتاب کرده بود.

مردم مومن و ولایی شهرستان بروجرد با استقبال بی‎نظیر از ضریح مطهر امام حسین (ع) در سال گذشته نشان دادند که چه چقدر به امام حسین (ع) و یاران با وفایش ارادت دارند و در آن روز خود را به ضریح رساند و نهایت بهره را بردند.

در این استقبال همه مردم از مرد و زن، پیرو جوان و همه اقشار مختلف و همچنین هیئت‎های مذهبی شهرستان بروجرد حضور داشتند و با دیدن ضریح مطهر امام حسین (ع) اشک از چشمان آنها سرازیر شده بود.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد روز 11 آذر ماه برای مردم بروجرد روز بزرگی بود و این روز برای همیشه در ذهن مردم بروجرد باقی مانده است و این افتخار بزرگی برای شهر بروجرد است که شهربروجرد میزبان ضریح امام حسین (ع) بوده است.

گزارش از مرجان سلیمانی

انتهای پیام/85005/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول